Balerinul și coregraful Johan Kobborg va lucra, în continuare, la Opera Națională București, atâta timp cât la conducerea instituției va fi numită o persoană care să „își dorească să continue lucrurile bune”, informează News.ro.
Totodată, el a precizat că nu a condiţionat şederea la Bucureşti de renumirea lui George Călin şi nici nu o va face.
„Îmi exprim disponibilitatea şi dorinţa de a discuta cu noul director ce urmează a fi numit de Ministrul Culturii, domnul Vlad Alexandrescu, despre posibilitatea de a continua coordonarea Baletului Operei Naţionale Bucureşti. Eu sunt aici, în România, şi doresc să îmi continui munca în speranţa că voi găsi în noul director un partener deschis la dialog multicultural, care să aprecieze progresele făcute până acum, care să înţeleagă că formula succesului stă în schimbul de experienţă, de culturi, de idei, în colaborare şi în respect reciproc. […] Sper ca domnul ministru Vlad Alexandrescu să numească în poziţia aceasta o persoană care să îşi dorească să continue lucrurile bune începute de mine, de Alina Cojocaru şi de echipa de balerini pe care am format-o aici, balerini români şi de alte naţionalităţi”, a transmis Johan Kobborg.
Citește și: Directorul interimar al Operei: Coregraful Johan Kobborg nu are încă un nou contract, trebuie renegociat
kobborg a vorbit despre venirea sa în Bucureşti, în decembrie 2013, cu ocazia punerii în scenă a baletului `La Sylphide”: `Am fost impresionat de dăruirea, talentul şi efortul balerinilor, precum şi de aspiraţia lor de a învăţa, de a se perfecţiona, astfel încât atunci când am primit propunerea de a veni la conducerea artistică a Baletului Operei Naţionale Bucureşti, am acceptat. Nu m-am lăsat descurajat de neajunsuri, de lucrările de renovare a clădirii ce aveau să ne afecteze serios repetiţiile şi întreaga activitate, de media de vârstă a balerinilor angajaţi, de salariile mici sau problemele sociale derivate de aici”.
În contextual demiterii directorului interimar George Călin, pentru a doua oară, Kobbork precizează că şederea lui la Bucureşti nu depinde de un anumit nume: `Nu am condiţionat niciodată prezenţa mea la Opera Naţională Bucureşti de una sau de mai multe persoane, ci doar de respectarea unor principii. Îmi menţin aceste criterii, indiferent de cine va ocupa funcţia de Director General Interimar”.
Totodată, el a răspuns criticilor privind refuzul lui de a vorbi limba română cu balerinii și celor care l-au acuzat ca ar fi favorizat dansatori străini, precizând că este „danez prin naştere, englez prin devenirea profesională, român datorită Alinei şi oamenilor minunaţi” cu care a lucrat.