10 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăSportMinistrul Transporturilor, despre protestatarii de la CNADNR: Sunt revoluționari de serviciu

Ministrul Transporturilor, despre protestatarii de la CNADNR: Sunt revoluționari de serviciu

Protestatarii de la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) sunt „revoluționari de serviciu”, întrucât au contestat și celelalte conduceri, inclusiv pe cea a ministrului, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Costescu, citat de Mediafax.

„Nu este decât un director, restul sunt foşti directori. Vreau să vă spun că sunt revoluţionari de serviciu. Au contestat toate celelalte conduceri, inclusiv a mea. Nu vreau să intru în detalii. Înţeleg dorinţa umană de a ocupa o funcţie de conducere. Nu înţeleg aplombul cu care poţi să critici structura şi reţeaua de autostrăzi a României, când e opera muncii tale din ultimii ani şi vii şi critici un om care a venit de 3-4 luni pentru că toate autostrăzile au probleme”, a declarat ministrul Dan Costescu.

Citește și: Directorul CNADNR răspunde acuzaţiilor: există o campanie susţinută de boicotare

Ministrul Costescu a fost audiat, marți, în Comisiile renumite de Transporturi din Parlament. 

Luni, reprezentanții Grupului de iniţiativă pentru restructurarea şi reprofesionalizarea CNADNR au cerut demisia ministrului Transporturilor, Dan Costescu, a secretarului de stat Marcel Boloş şi a actualului şef al companiei de drumuri, Cătălin Homor, pentru situaţia dezastruoasă a sectorului, dar şi din cauza neregulilor sesizate în cadrul CNADNR. 

Astfel, fostul director general al CNADNR Mihai Băşulescu a atras atenția că șoferii riscă, în orice moment, să facă accidente pe autostrăzile din România, din cauză că ele sunt pline de gropi şi au mari probleme. Băşulescu, care este și reprezentant al grupul de iniţiativă pentru „Restructurarea şi Reprofesionalizarea CNADNR”, a atras atenția, în cadrul conferinței de presă „Infrastructura rutieră, încotro?”, că toate autostrăzile din România au probleme, astfel că există risc de accidente.

„Evident că, pentru şoferi, este periculos. Există riscul de accidente, există riscul să mergi cu maşina pe un drum perfect şi să te trezeşti cu maşina în groapă”, a susţinut Băşulescu, întrebat de ziarişti ce riscă şoferii din cauza infrastructurii proaste. 

În ceea ce priveşte autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti, lucrările nu au fost finalizate nici până în prezent, deşi şoferii circulă de câţiva ani pe acest tronson, a mai spus Băşulescu. 

„Pe A3, de la kilometrul 6 centură, până la Ploieşti, nici în ziua de azi lucrările nu au fost finalizate. Nici măcar nu există centru de întreţinere, deşi acest lucru era prevăzut în proiect. Această autostradă este cea mai mare ilegalitate care s-a întâmplat în România în ultimii 12 ani”, a menţionat Băşulescu. 

El a mai spus că probleme mari sunt şi la centura oraşului Cernavodă: „Ocolitoarea Cernavodă nici astăzi nu e gata, deşi e pusă în funcţiune din 2012. Pasajele sunt cu probleme, există grinzi surpate care trebuie reparate”, a afirmat acesta. 

Citește și: Fost director CNADNR: Șoferii riscă, în orice moment, să facă accidente pe autostrăzile din România

La rândul său, un consilier juridic din cadrul CNADNR și reprezentant al Grupului de inițiativă, Alin Goga, a susținut că toate autostrăzile sunt pline de gropi şi au aceleaşi probleme pe care le-a avut şi tronsonul Sibiu-Orăştie, care a fost demolat. 

„Toate autostrăzile sunt şvaiţer, sunt ca Sibiu-Orăştie. Ne-am săturat să spunem tuturor miniştrilor şi prim-miniştrilor de aceste probleme. Există un raport al Direcţiei de calitate care arată că toate autostrăzile au mari probleme, au defecte majore de construcţie. Deşi le-am plătit, ele au avut probleme la recepţie şi nu au recepţie finală. Azi nu mai putem executa nici garanţiile. Constructorii ne lasă acum ca pe proşti, pentru că Narcis Neaga (fost director general al CNADNR – n. r.) şi alţi directori generali nu şi-au făcut treaba, iar Homor (Cătălin Homor, actualul director al companiei – n. r.) nu face decât să-i acopere”, a precizat Goga. 

În acest context, un director de întreținere din cadrul companiei, Florin Dascălu, a susţinut că demolarea sectorului Sibiu-Orăştie a fost o greşeală, întrucât acel tronson ar fi putut fi consolidat şi fără demolare. 

„Este o greşeală să demolezi 200 de metri de autostradă ca să vezi ce e în corpul autostrăzii. Nimeni nu face aşa ceva. Puteau fi făcute sondări pentru asta. Acel tronson putea foarte bine să fie consolidat, pentru că există soluţii tehnice pentru asta”, a susţinut Dascălu. 

Cele mai citite

De ce să montezi panouri fotovoltaice acasă?

În condițiile în care prețurile energiei electrice au crescut vertiginos în ultimii ani, fiind din ce în ce mai impredictibile, te întrebi justificat: ce...

Protejarea pădurilor din Ilfov este piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov

Înscrisă ca amendamente la noul Cod Silvic, protejarea pădurilor din Ilfov împotriva exploatărilor comerciale, piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov, a fost...

De ce să montezi panouri fotovoltaice acasă?

În condițiile în care prețurile energiei electrice au crescut vertiginos în ultimii ani, fiind din ce în ce mai impredictibile, te întrebi justificat: ce...
Ultima oră
Pe aceeași temă