18.3 C
București
luni, 29 aprilie 2024
AcasăSportPremierul Dacian Cioloș îl critică pe ministrul Agriculturii că s-a grăbit să...

Premierul Dacian Cioloș îl critică pe ministrul Agriculturii că s-a grăbit să facă publică firma suspectată de E-coli

Premierul Dacian Cioloş a declarat, vineri, că ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, a dezvăluit prea repede și fără a avea toate informațiile numele firmei de prelucrare a laptelui „Lactate Brădet”, suspectată pentru contaminarea copiilor cu bacteria E-Coli, informează Agerpres.

„Am înţeles de la domnul ministru al Sănătăţii că urmează să se facă o analiză genetică, pentru a vedea dacă există o legătură directă între brânza respectivă şi îmbolnăviri. Aici probabil că domnul ministru n-ar fi trebuit să comunice, atâta timp cât n-avea toate elementele şi oricum, ce i-am spus eu e că nu cred că ar fi fost cazul să comunice dânsul”, a spus Dacian Cioloș, în cadrul unei conferințe organizată la Cluj.

Mai mult, premierul a declarat că ministrul Achim Irimescu „a comunicat prea repede” informații pe care ar fi trebuit să le comunice, de fapt, Autoritatea Sanitar-Veterinară.

„Mi-a spus dl. ministru că a fost o presiune pe dânsul, tot din partea presei, să spună şi să nu ţină ascunse informaţiile pe care le are şi dânsul a considerat că având informaţiile respective trebuia să le spună public pentru a evita alte probleme care puteau să apară”, a adăugat premierul.

Dacian Cioloș a făcut apel la cumpătare şi echilibru, atât din partea administraţiei, cât şi a presei, menţionând că se poate face foarte mult rău printr-o comunicare proastă.

„Dar după ce le-a spus a apărut acea exacerbare şi peste tot s-a vorbit de acea companie. Nu pot să spun că e vina ei sau de unde vine, de pe circuitul de aprovizionare cu lapte. În acea probă s-a găsit acea problemă, dar asta nu înseamnă că e o problemă cu toate produsele din companie. Şi aici cred că, cu toţii, şi noi autorităţile, şi dvs. presa, trebuie să avem în vedere faptul că e vorba de afacerile oamenilor, e vorba de investiţii, nu doar financiare, ci chiar a unei părţi din viaţă, care pot fi distruse în câteva minute sau în câteva ore doar printr-o comunicare proastă. (…) Aici trebuie să fim cumpătaţi, să fim echilibraţi. Ceea ce ne interesează cel mai mult e sănătatea oamenilor şi pentru asta avem autorităţi care ştiu ce măsuri trebuie să ia”, a adăugat Dacian Cioloş.

Şeful Executivului Dacian Cioloş şi vicepremierul Vasile Dîncu au efectuat, vineri, o vizită de lucru în Cluj. Ei au avut o întâlnire cu prefectul Gheorghe Ioan Vuşcan, cu preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Marius Mînzat, şi cu primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc. De asemenea, au vizitat Muzeul Naţional de Istorie al Transilvaniei şi Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice şi Moleculare Cluj-Napoca.

Săptămâna trecută, specialiștii Autorității Naționale Sanitar – Veterinare au identificat bacteria E.coli în mai multe produse lactate puse la vânzare în județele Argeș și Dolj. Astfel, ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, a declarat că o cantitate de 25 de kilograme de brânză proaspătă de vacă, produsă de societatea Lactate Brădet din Curtea de Argeş, conţine bacteria E-coli.

Cu toate acestea, miercuri, directorul DSV Argeş a declarat că brânza de la Brădet nu are legătură cu moartea copiilor.

“N-au nicio relevanţă aceste produse care au fost făcute la fabrica respectivă cu moartea bebeluşilor. Această fabrică este o fabrică făcută cu fonduri europene, modernă, utilaje moderne şi pot să spun că este una dintre cele mai bune fabrici de la noi din judet. Tot laptele care intră în fermă este lapte pasteurizat care se face la 85 de grade, 90 de grad”, a spus Daniel Lupu, director DSVSA Argeş.

Ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, a afirmat joi, într-o postare pe Facebook, că a procedat “absolut corect și conform cu legislația UE și națională” atunci când a anunțat numele producătorului la care s-a găsit brânză de vaci contaminată cu E-coli.

„Referitor la cazul celor 25 de kilograme de brânză de vaci contaminată cu E-coli, precizez că am procedat absolut corect și conform cu legislația UE și națională.(…) Pe lângă informarea celorlalți operatori din lanțul alimentar, operatorul economic informează, în mod eficient și precis, consumatorii în legătură cu motivul acestei acțiuni. Ca urmare, era de datoria autorităților să comunice numele operatorului pentru a preîntâmpina alte potențiale cazuri de îmbolnăviri”, notează Achim Irimescu.

Cele mai citite

Rusia – Ucraina, ziua 796: Zelenski face un apel disperat pentru livrarea rapidă de arme

Preşedintele ucrainean, Volodimir Zelenski, a lansat duminică un nou apel către comunitatea internaţională să se grăbească şi să livreze mai multe sisteme de apărare...