16.5 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăTechGuvernele PSD au inaugurat mai mult decât au construit

Guvernele PSD au inaugurat mai mult decât au construit

Președintele PSD, Liviu Dragnea, l-a criticat pe premierul Dacian Cioloș, acuzându-l că, în nouă luni de mandat, n-a fost în stare să construiască o autostradă care să traverseze România. PSD a guvernat mai mult de 13 ani, timp în care a construit puțin peste 200 de kilometri de autostradă.

România are, în acest moment, aproximativ 732 de kilometri de autostradă, clasându-se abia pe locul 23 în Europa la acest capitol. Problema autostrăzilor a fost mereu subiectul preferat al politicienilor în campania electorală, toți, fără excepție, promițând mii de kilometri noi, într-un timp-record. De construit efectiv, însă, s-au construit doar 600 de kilometri în 26 de ani. Din acești 26 de ani, mai mult de jumătate au trecut cu PSD la guvernare. Bilanțul: 390 de kilometri de autostradă inaugurați, 219 construiți de la zero de către social-democrați. O medie de 17 kilometri pe an.

Mai exact, mandatul lui Adrian Năstase a lăsat în urmă 97 de kilometri de autostradă, iar Guvernul Ponta a construit 122 și a inaugurat 293 de kilometri începuți de guvernele ante­rioare.

E drept, pe vremea Guvernului Ponta au fost dați în folosință cei mai mulți kilometri de autostradă, aproape jumătate din tot ce s-a construit după anii '90, dar majoritatea lucrărilor au fost începute de Guvernul Boc și doar finalizate de Guvernul Ponta. În fapt, autostrăzile noi, începute și finalizate în timpul mandatului Ponta, însumează doar 122 de kilometri.

Inaugurare cu surpare

Situația autostrăzii Sibiu – Orăștie e reprezentativă pentru graba cu care PSD tăia panglici de inaugurare în momente-cheie. Lotul trei al drumului ra­pid a fost inaugurat cu mare fast de către Victor Ponta în noiembrie 2014, cu puțin timp înainte de alegerile prezidențiale. După nici un an, tronsonul a fost închis, din cauza unor crăpături în asfalt.

Mai precis, autostrada cu care s-a lăudat Ponta înainte de alegeri a crăpat la o săptămână de la inaugurare și s-a surpat după 11 luni de exploatare. Pe o porțiune de 200 de metri, corpul autostrăzii a fost excavat cu totul și reconstruit de la zero. Contractul cu firma Salini – Impreglio a fost reziliat, iar de lucrările de reparație s-a ocupat CNADNR, cu bani de la buget. 

Ministrul Transporturilor de atunci, Dan Șova, a prezentat și el un Master Plan, care colora harta României cu autostrăzi. Peste 350 de proiecte de infrastructură, anunța Șova, din care, până azi, nu s-a făcut nimic, iar Master Planul a fost uitat. Și tot Șova este cel care a reușit să piardă contractul cu Bechtel, început de Adrian Năstase, probabil una dintre cele mai păguboase afaceri pentru statul român.   

Cele mai citite

Armata israeliană: victimele atacului de la consulatul iranian din Damasc erau teroriști angajați împotriva Israelului

Purtătorul de cuvânt al armatei israeliene a afirmat luni că victimele atacului care a vizat consulatul iranian la Damasc pe 1 aprilie erau "terorişti"...

Donald Trump a afirmat că are „ o problemă reală” cu judecătorul din procesul său de la New York

Fostul preşedinte american Donald Trump a afirmat luni că are "o problemă reală" cu judecătorul la procesul său din New York, denunţând întreaga afacere...

Șeful AIEA despre situația de la Zaporojie: “Ne apropiem periculos de un accident nuclear”

"Ne apropiem periculos de un accident nuclear" la Zaporojie, a avertizat luni şeful Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomică (AIEA), Rafael Grossi, denunţând recentele atacuri...
Ultima oră
Pe aceeași temă