10 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăTechGuvernele PSD au inaugurat mai mult decât au construit

Guvernele PSD au inaugurat mai mult decât au construit

Președintele PSD, Liviu Dragnea, l-a criticat pe premierul Dacian Cioloș, acuzându-l că, în nouă luni de mandat, n-a fost în stare să construiască o autostradă care să traverseze România. PSD a guvernat mai mult de 13 ani, timp în care a construit puțin peste 200 de kilometri de autostradă.

România are, în acest moment, aproximativ 732 de kilometri de autostradă, clasându-se abia pe locul 23 în Europa la acest capitol. Problema autostrăzilor a fost mereu subiectul preferat al politicienilor în campania electorală, toți, fără excepție, promițând mii de kilometri noi, într-un timp-record. De construit efectiv, însă, s-au construit doar 600 de kilometri în 26 de ani. Din acești 26 de ani, mai mult de jumătate au trecut cu PSD la guvernare. Bilanțul: 390 de kilometri de autostradă inaugurați, 219 construiți de la zero de către social-democrați. O medie de 17 kilometri pe an.

Mai exact, mandatul lui Adrian Năstase a lăsat în urmă 97 de kilometri de autostradă, iar Guvernul Ponta a construit 122 și a inaugurat 293 de kilometri începuți de guvernele ante­rioare.

E drept, pe vremea Guvernului Ponta au fost dați în folosință cei mai mulți kilometri de autostradă, aproape jumătate din tot ce s-a construit după anii '90, dar majoritatea lucrărilor au fost începute de Guvernul Boc și doar finalizate de Guvernul Ponta. În fapt, autostrăzile noi, începute și finalizate în timpul mandatului Ponta, însumează doar 122 de kilometri.

Inaugurare cu surpare

Situația autostrăzii Sibiu – Orăștie e reprezentativă pentru graba cu care PSD tăia panglici de inaugurare în momente-cheie. Lotul trei al drumului ra­pid a fost inaugurat cu mare fast de către Victor Ponta în noiembrie 2014, cu puțin timp înainte de alegerile prezidențiale. După nici un an, tronsonul a fost închis, din cauza unor crăpături în asfalt.

Mai precis, autostrada cu care s-a lăudat Ponta înainte de alegeri a crăpat la o săptămână de la inaugurare și s-a surpat după 11 luni de exploatare. Pe o porțiune de 200 de metri, corpul autostrăzii a fost excavat cu totul și reconstruit de la zero. Contractul cu firma Salini – Impreglio a fost reziliat, iar de lucrările de reparație s-a ocupat CNADNR, cu bani de la buget. 

Ministrul Transporturilor de atunci, Dan Șova, a prezentat și el un Master Plan, care colora harta României cu autostrăzi. Peste 350 de proiecte de infrastructură, anunța Șova, din care, până azi, nu s-a făcut nimic, iar Master Planul a fost uitat. Și tot Șova este cel care a reușit să piardă contractul cu Bechtel, început de Adrian Năstase, probabil una dintre cele mai păguboase afaceri pentru statul român.   

Cele mai citite

Dosar de corupție la nivel înalt în Rusia: unul din adjuncții ministrului rus al apărării a fost arestat

Un adjunct al ministrului rus al apărării, Timur Ivanov, a fost arestat pentru presupusă corupţie, a anunţat marţi Comitetul de Anchetă rus, notează AFP,...

Protejarea pădurilor din Ilfov este piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov

Înscrisă ca amendamente la noul Cod Silvic, protejarea pădurilor din Ilfov împotriva exploatărilor comerciale, piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov, a fost...

Inovație pe piața muncii: munca fără contract

Ministerul Muncii a anunţat că orice persoană cu vârsta de cel puţin 16 ani va putea să câştige bani în plus. Va putea face...
Ultima oră
Pe aceeași temă