13.5 C
București
miercuri, 22 mai 2024
AcasăSpecialPSD și-a mutat campania electorală din stradă pe Facebook | ALEGERI PARLAMENTARE...

PSD și-a mutat campania electorală din stradă pe Facebook | ALEGERI PARLAMENTARE 2016. REZULTATE. CANDIDAȚI. ȘTIRI

Noile reglementări privind desfășurarea campaniei electorale și finanțarea partidelor au obligat PSD și PNL, principalele partide din România, să abordeze într-o manieră ceva mai creativă lupta electorală.

Spre deosebire de alegerile parlamentare de acum patru ani, când legea permitea luarea cu asalt și împânzirea orașelor și a satelor cu materiale de propagandă, în acest an spațiul de publicitate electorală s-a redus enorm. Campaniile anterioare au dat naștere unor exagerări agresive, dar și unor cheltuieli uriașe și de multe ori ilegale cu publicitatea electorală.

Toate partidele se fac vinovate de acest exces, de kitsch și de prost gust. Însă toate astea rămân în istorie după ce legislația a fost schimbată. Din acest an au fost introduse reguli draconice privind comportamentul partidelor înscrise în competiția electorală: publicitatea outdoor, audio-vizuală, realizarea și distribuirea de materiale publicitare, amplasarea panourilor stradale, toate sunt reglementare foarte strict și controlate de Autoritatea Electorală Permanentă.

Partidele care participă la alegerile din 11 decembrie au fost nevoite să se adapteze noilor condiții legale care impun austeritate. Gonite de pe stradă, împinse înapoi de pe ecranele televiziunilor, PSD și PNL au început să caute canale alternative și au atacat mediul online.

Supriza cea mai mare este oferită de PSD. Considerat inert și greu de scos din tiparele lui, PSD a regândit strategia de comunicare electorală adaptată la noua realitate impusă de legislație, dar și de evoluția fără precedent a mediului online, în special a zonei de rețele sociale. A început să comunice tot mai des și insistent în spațiul virtual, în special pe Facebook.

Campania electorală derulată pe pagina de Facebook a președintelui PSD, Liviu Dragnea, se numește ”Îndrăznește să crezi în România”. Mesajele de campanie și împachetarea lor au un aer pozitiv și decent. Nu se produc acolo scântei sau artificii tehnice ori de oratorie, dar este o campanie nouă pentru PSD și chiar pentru un partid românesc. Execuția ideii este una foarte curată, campania fiind realizată aparent cu un buget modest.

Comunicarea online a PNL, pe pagina președintelui Alina Gorghiu, a marșat pe difuzarea unui filmuleț electoral cu un copil. Este ceva total diferit de abordarea PSD.

Cele mai citite

Reuniunea partidelor de extremă dreapta de la Madrid: 9 iunie o zi de eliberare și de speranță

Javier Milei, Giorgia Meloni și Marine Le Pen au participat duminica trecută la reuniunea liderilor de extremă dreapta din europa care a avut loc...

Angel Tîlvăr spune că navigația maritimă suferă cel mai mult de pe urma acțiunilor de bruiaj

Ministrul Apărării, Angel Tîlvăr, a declarat marţi că navigaţia maritimă este cea care are cel mai mult de suferit de pe urma acţiunilor de...

Vlad Dascălu, campion european la mountain bike în 2023, a fost suspendat

Sportivul român Vlad Dascălu, campion european la mountain bike în 2023, a fost suspendat pe o perioadă de 17 luni de Tribunalul Antidoping al...
Ultima oră
Pe aceeași temă