12.9 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăSpecialAbilitatea copiilor de a citi și învăța matematică, influențată de gene

Abilitatea copiilor de a citi și învăța matematică, influențată de gene

Capacitatea copiilor de a citi și de a înțelege matematica sunt date, în proporție de 50%, de gene, arată oamenii de știință de la University College London (UCL), University of Oxford and King's College London, într-un studiu comun privind baza genetică a capacităților cognitive, citat de Agerpres.

Studiul, publicat marți în revista Nature Communications, a folosit și date dintr-o cercetare asupra gemenilor, realizată de Robert Plomin de la King's College din Londra, pentru a analiza influența genetică asupra citirii și performanțelor la matematică la copiii de 12 ani din aproape 2.800 de familii britanice, relevă un comunicat de presă postat pe site-ul UCL.

Gemenii și copiii fără legătură genetică între ei au fost testați în privința fluenței și înțelegeri lecturii și au răspuns la întrebări matematice din programa școlară națională din Marea Britanie. Asocierea rezultatelor acestor teste cu analiza ADN a arătat o suprapunere substanțială a variațiilor genetice care influențează învățarea matematicii și lectura.

"Am abordat această problemă în două moduri — prin compararea similitudinilor a mii de gemeni și prin măsurarea a milioane de mici diferențe din ADN-ul lor. Ambele analize au arătat că diferențele genetice similare influențează capacitățile de a citi și învăța matematica. Cu toate acestea, este clar și cât de importantă este experiența noastră de viață pentru a deveni mai buni într-un moment sau altul. Această interacțiune complexă între ceea ce ne este dat și ceea ce asimilăm ne face să fim ceea ce suntem", a declarat Oliver Davis , de la University College London.

La rândul său, profesorul Robert Plomin, de la King's College London, a explicat că studiul nu indică gene specifice legate de alfabetizare și de aritmetică, ci mai degrabă sugerează că influența genetică asupra unor trăsături complexe, precum abilitățile sau dificultățile de învățare, este dată de o multitudine de gene cu efecte foarte mici.

Tulburările de învățare, cum ar fi dislexia (pentru citit) și discalculia (pentru matematică) afectează peste 10% din populația țărilor anglofone, notează AFP, într-o știre despre acest studiu.

'Chiar dacă există o puternică influență genetică, nu înseamnă că nu se poate face nimic atunci când un copil are dificultăți la învățat. Trebuie doar mai mult efort din partea părinților, a școlii și a profesorilor', a mai spus Oliver Davis.

Cele mai citite

O rețea vietnameză de trafic de migranți, care cerea între 15.000 și 18.000 euro de migrant, a fost destructurată

O operațiune comună la care au participat autoritățile de aplicare a legii din Franța și Regatul Unit, cu sprijinul Europol, a dus la dezmembrarea...

Tichetele casnice: cum le pot folosi firmele și persoanele fizice

Sistemul de plată prin tichete a activităților casnice e funcțional și tocmai a fost modificat de Guvern printr-o ordonanță de urgență, deși acesta ar...

Cum iluminezi camera în care se află biroul, pentru a fi mai productiv?

Nu ți s-a întâmplat ca atunci când lucrezi la birou să te doară ochii din cauza luminii insuficiente? Dacă lucrezi de acasă, amenajarea spațiului în...
Ultima oră
Pe aceeași temă