România şi-a propus ca, în 2020, cel puțin 10 procente din populația adultă, cu vârste între 25 și 64 de ani, să participe la activități de învățare pe tot parcursul vieții, informează Mediafax.
Guvernul arată că acest concept modern de învăţare neîntreruptă, după principiul “oricând şi oriunde”, este esenţial inclusiv pentru o mai bună corelare a cerințelor angajatorilor cu ofertele pieței muncii.
“România se confruntă, în continuare, cu o serie de provocări privind schimbările demografice, creșterea economică și vulnerabilitatea la factori externi, ocuparea forței de muncă, rata productivității, procentul de sărăcie, inegalitatea de șanse și grupuri dezavantajate, părăsirea timpurie a școlii. Trebuie rezolvate disfuncţionalităţile între angajatori, angajaţi şi furnizorii de educaţie şi formare profesională și trebuie furnizate competențele specifice necesare pe piața muncii”, se arată într-un comunicat.
Viziunea strategică privind învățarea pe tot parcursul vieții în România constă în a oferi tuturor persoanelor, pe întreaga durată a vieții acestora, oportunitatea de a participa la viața economică, socială și civică și de a le permite să își exploateze potențialul personal iar obiectivele strategice sunt creșterea participării la învățarea pe tot parcursul vieții, precum și creșterea relevanței sistemelor de educație și formare profesională pentru piața muncii, conform sursei citate.
În conformitate cu documentele Uniunii Europene, principalul obiectiv strategic al României în domeniu, pentru anul 2020, este ca cel puțin 10 procente din populația adultă (cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani) să participe la activități de învățare pe tot parcursul vieții.
Strategia prezintă trei piloni strategici ai învățării pe tot parcursul vieții care determină atingerea obiectivelor strategice, şi anume acces și stimulente pentru participare, calitate și relevanță, parteneriate pentru o mai bună informare.
Direcțiile de acțiune ale Strategiei includ finanţare pentru diversificarea ofertei și creșterea cererii de învățare pe tot parcursul vieții, recunoaşterea învăţării anterioare, sprijinirea șomerilor și persoanelor inactive, inclusiv prin stimulente financiare și consiliere, consolidarea și asigurarea finanţării pentru încurajarea pieței de învățare pe tot parcursul vieții, inclusiv prin îmbunătățirea serviciilor de consiliere, evaluarea nevoilor de competenţe şi dezvoltarea unui set de competenţe mai cuprinzător, crearea unui sistem de asigurare a calităţii, monitorizare și evaluare pentru învățare pe tot parcursul vieții.