Ministrul Educației, despre rezultatele simulării Evaluării Naționale: Ne arată o imagine care nu poate să nu ne îngrijoreze

de Roxana Petre , 05 martie 2016 - stire actualizata la ora 13:13, 05 martie 2016
Foto: Captură Facebook/Adrian Curaj

Rezultatele simulării Evaluării Naționale sunt îngrijorătoare, a scris, sâmbătă, pe Facebook, Ministerul Educației, Adrian Curaj. În condițiile în care doar jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note peste cinci la simulări, este necesar ca profesorii să pună în aplicare planuri de remediu individualizate.

Simulările evaluării naționale ne arată o imagine care nu poate să nu ne îngrijoreze. De aceea, cred că este extrem de importantă munca fiecărui profesor cu elevii săi de clasa a VIII-a, astfel încât acele planuri de remediu individualizate să fie cu adevărat un efort de învățare.Mai mult, dialogul despre aceste evaluări trebuie să privească problema în ansamblu - întreg gimnaziul - și să vedem: ce se întâmplă bine și ce nu e bine în învățământul gimnazial, pentru a putea corecta. O diagnoză riguroasă, pe care am cerut-o Institutului de Științe ale Educației, ne va ajuta să identificăm măsuri concrete care să țintească problemele evidențiate”, a scris ministrul.

 

Din cei 166.498 de elevi au participat la toate probele, 22.422 au avut medii medii între 5 şi 5,99, 19.109 - medii între 6 şi 6,99, 15.985 - medii între 7 şi 7,99, 11.989 - medii între 8 şi 8,99, 3.850 - medii între 9 şi 9,99, respectiv 7 au avut medii de 10.

Citește și: REZULTATE Simulare Evaluare Națională: Doar jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a au avut medii peste cinci

Asfel, Ministerul Educației a solicitat inspectoratelor școlare măsuri care să asigure o mai bună pregătire a elevilor din clasa a VIII-a, precum: realizarea unei diagnoze clare a situaţiei la nivelul fiecărui judeţ/ al fiecărei şcoli; analiza rezultatelor obţinute de fiecare şcoală, elaborarea de către fiecare şcoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite, de către inspectoratul şcolar; analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale; implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs; personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale; efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării. 

Comentarii

  • Dadi

    05 martie 2016 20:12

    OPORTUNITATE pentru TIMPUL LIBER ! Trebuie sa ai o ora , doua libere pe zi, calculator sau laptop, conexiune la internet, multa INCREDERE , CURIOZITATE si multa SERIOZITATE. Noi iti oferim restul, adica programul pe care sa-l folosesti cand vrei, in timpul tau liber si sa castigi bani . SUCCESUL este o stare de spirit pe care o inteleg doar cei bine INFORMATI . Vrei mai multe detalii? Solicita-le acum la adresa de email cosdadiyahoo.com

    raspunde comentariului
anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.