8.8 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialMinistrul Educației, despre rezultatele simulării Evaluării Naționale: Ne arată o imagine care...

Ministrul Educației, despre rezultatele simulării Evaluării Naționale: Ne arată o imagine care nu poate să nu ne îngrijoreze

Rezultatele simulării Evaluării Naționale sunt îngrijorătoare, a scris, sâmbătă, pe Facebook, Ministerul Educației, Adrian Curaj. În condițiile în care doar jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note peste cinci la simulări, este necesar ca profesorii să pună în aplicare planuri de remediu individualizate.

Simulările evaluării naționale ne arată o imagine care nu poate să nu ne îngrijoreze. De aceea, cred că este extrem de importantă munca fiecărui profesor cu elevii săi de clasa a VIII-a, astfel încât acele planuri de remediu individualizate să fie cu adevărat un efort de învățare.Mai mult, dialogul despre aceste evaluări trebuie să privească problema în ansamblu – întreg gimnaziul – și să vedem: ce se întâmplă bine și ce nu e bine în învățământul gimnazial, pentru a putea corecta. O diagnoză riguroasă, pe care am cerut-o Institutului de Științe ale Educației, ne va ajuta să identificăm măsuri concrete care să țintească problemele evidențiate”, a scris ministrul.

 

Din cei 166.498 de elevi au participat la toate probele, 22.422 au avut medii medii între 5 şi 5,99, 19.109 – medii între 6 şi 6,99, 15.985 – medii între 7 şi 7,99, 11.989 – medii între 8 şi 8,99, 3.850 – medii între 9 şi 9,99, respectiv 7 au avut medii de 10.

Citește și: REZULTATE Simulare Evaluare Națională: Doar jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a au avut medii peste cinci

Asfel, Ministerul Educației a solicitat inspectoratelor școlare măsuri care să asigure o mai bună pregătire a elevilor din clasa a VIII-a, precum: realizarea unei diagnoze clare a situaţiei la nivelul fiecărui judeţ/ al fiecărei şcoli; analiza rezultatelor obţinute de fiecare şcoală, elaborarea de către fiecare şcoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite, de către inspectoratul şcolar; analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale; implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs; personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale; efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării. 

Cele mai citite

SRI va gestiona sistemul informatic al ANAF

Proiectul de lege privind gestionarea sistemului informatic al ANAF de către SRI a primit un raport favorabil din partea comisiilor de specialitate și se...

Diversitatea ochelarilor: opțiuni remarcabile care îți atrag atenția

În căutarea perechii perfecte de ochelari, oamenii descoperă o gamă largă de opțiuni care depășesc simpla corectare a vederii. Dincolo de funcționalitatea lor esențială,...

Minivacanța de Paște după intrarea în Schengen. Peste 55% dintre români spun că vor călători mai mult în țările din spațiul Schengen de acum...

Românii se pregătesc pentru cea mai lungă minivacanță din acest an, în contextul în care anul acesta cele două sărbători (1 Mai și Paște)...
Ultima oră
Pe aceeași temă