6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialPlângere la ISJ Argeș, după ce o elevă cu sindromul Down a...

Plângere la ISJ Argeș, după ce o elevă cu sindromul Down a fost respinsă

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati (CEDCD) a sesizat Inspectoratul Şcolar Argeş, după ce unei fete cu sindromul Down i s-a refuzat dreptul de participa la cursuri, informează Mediafax. Incidentul s-a produs la Şcoala Gimnazială  "Carol I", din Curtea de Argeş.

CEDCD precizează că fetița are nouă ani, Sindrom Down şi o uşoară tulburare de limbaj.

Cu toate acestea, copilul are orientare şcolară emisă de Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Argeş către şcoala de masă, respectiv Şcoala Gimnazială Carol I din Curtea de Argeş.

"Luni 15 septembrie 2014, mama şi fetiţa s-au prezentat la deschiderea anului şcolar de unde au fost trimise acasă de către învăţător. Atât directorul şcolii, cât şi învăţătorul i-au comunicat mamei că fetiţa nu are ce să caute în şcoală pentru ca are sindrom Down şi îi pune în pericol pe ceilalţi copii. Totodată, s-au făcut presiuni asupra mamei să-şi înscrie copilul la şcoala specială deoarece, potrivit reprezentanţilor şcolii: «nu va face faţă, nu vrem probleme….nu vrem mâine, poimâine să se dezbrace în faţa altor copii sau cine ştie ce să mai facă!»", se arată în comunicatul CEDCD.

Reprezentanţii ONG-ului precizează că sindromul Down este o formă de dizabilitate intelectuală, caracterizată prin dezvoltarea cognitivă mai lentă a copilului, şi avertizează că, dacă conducerea şcolii şi ISJ Argeş nu vor lua măsurile necesare respectării dreptului la educaţie al copilului cu dizabilităţi, va face demersurile legale necesare pentru denunţarea şi sancţionarea faptei de discriminare, conform normelor legale în vigoare.

"Este inadmisibil ca, după atâtea precedente în instanţă şi în faţa Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării, cu privire la încălcarea dreptului la educaţie al copiilor cu dizabilităţi, discriminarea este încă la cote alarmante în şcolile din România. Atragem atenţia reprezentanţilor unităţilor de învăţământ că încălcarea dreptului la educaţie şi discriminarea reprezintă două fapte extrem de grave prevăzute şi pedepsite de legislaţia în vigoare. Copiii cu dizabilităţi au dreptul la educaţie, au dreptul să înveţe în şcoli, alături de ceilalţi copii", a declarat preşedintele CEDCD, Mădălina Turza.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă