11.1 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăSpecialProfesorii de la Colegiul "Tudor Vianu" iau atitudine în cazul controversei profesorului...

Profesorii de la Colegiul “Tudor Vianu” iau atitudine în cazul controversei profesorului de matematică

Mai mulţi profesori de la Colegiul Naţional de Informatică “Tudor Vianu” au postat, luni, o scrisoare deschisă în care atrag atenţia asupra deficienţelor sistemului de învăţământ românesc, care nu îi împiedică, însă, să îşi facă meseria, potrivit site-ului mateinfo.ro.

 “Noi, profesorii acestui colegiu, am încercat să pregătim pentru societate, înainte de toate modele morale, oameni care să ştie ce este binele, dreptatea, omenia, iubirea, aprecierea, oameni care sunt responsabili, oameni loiali, sinceri, competenţi, spirituali. Chiar dacă aceste valori morale sunt minimalizate de presă, de televiziune, chiar dacă unii părinţi lasă ca propriii copii să fie educaţi de acestea şi nu de şcoală, noi continuăm să creştem elevi având ca reper aceste valori, iar, dacă reuşim ca din aceşti copii, care au o pregătire peste medie, să scoatem olimpici, este excelent, însă scopul nostru este de a forma oameni, adevărate caractere”, se precizează în scrisoare.

Totodată, ei atrag atenţia asupra modului în care mass-media a prezentat cazul profesorului de matematică despre care s-a spus că ar fi zis elevilor că va da un punct în plus la teză celor care-l roagă în genunchi. 

“Comentariile defăimătoare pe care le citim în mediul on-line în ultimele zile la adresa colegiului nostru nu sunt onorante pentru cei care le fac, mai ales că noi, profesorii, încercăm, fără prea multe resurse, să dăm calitate actului educaţional. Neavând resursele învăţământului particular, noi trebuie să facem lecţii de calitate cu clase având 30-35 de elevi, trebuie să ţinem cercuri cu olimpici care au alte nevoi decât ceilalţi elevi, trebuie să facem faţă presiunii unora dintre părinţii care vor doar note mari, fără a fi interesaţi de evoluţia propriilor copii, de valori, cunoştinţe sau competenţe”, precizează sursa citată.

Citeşte şi: Miting la Liceul Tudor Vianu, pentru susținerea profesorului de matematică

Mai mult, ei atrag atenţia asupra performanţelor atinse de elevii liceului, la care contribuie “raporturile concrete zilnice dintre profesor şi elev”, în ciuda deficienţelor existente în sistemul de învăţământ.

“Deşi şcoala noastră este cunoscută mai ales ca liceu al olimpicilor la matematică, informatică, fizică şi chimie, elevilor noştri li se oferă diferite moduri de exprimare, rezultatele la materiile umaniste putând părea surprinzătoare pentru un neavizat. Fiind un act ce ţine de sfera relaţiilor interpersonale, actul educativ, eficienţa sa se decid pe terenul raporturilor concrete zilnice dintre profesor si elev; astfel că noi încercăm să fim cât mai aproape de nevoile elevului, aplicând de fiecare dată metode inovatoare de predare şi de evaluare. Cu toate aceste impedimente, în ultimii ani avem zeci de premii la olimpiadele internaţionale de matematică, informatică, fizică şi chimie, avem o echipă de teatru iubită de liceeni, avem rezultate la concursurile de robotică şi de dezbateri, organizăm concursuri internaţionale de matematică, informatică şi fizică, Romanian Master of Mathematics fiind catalogat ca ”Liga Campionilor în matematică”, aici concurând puterile lumii în matematică cu prima echipă“, mai transmit profesorii.

Profesorii transmit că o parte dintre studenţi sunt absolvenţi ai universităţilor renumite din lume precum Harvard, Princeton, Stanford, Oxford, Cambridge, Imperial College, în ciuda “subfinanţărilor sistemului”.

“În societatea românească se observă o plăcere a distrugerii a tot ceea ce este valoros şi, deşi suntem convinşi că orice este perfectibil şi ne propunem să fim în viitor şi mai buni, nu vom putea fără un cadru legislativ în care cei care au probleme să fie consiliaţi şi eventual înlăturaţi şi nu vom reuşi nici dacă posturile de profesor vor mai fi ocupate de oameni refuzaţi de alte sisteme ce nu oferă o pregătire specializată”, mai spun profesorii.

Citeşte şi: Control de urgență la Colegiul Tudor Vianu, după un caz de umilire a unui elev

Ministrul Educației, Adrian Curaj, a decis trimiterea unui control de urgență la Colegiul Național “Tudor Vianu” din Capitală, după mediatizarea unui caz în care un profesor a umilit un elev. Presa a relatat că un profesor de matematică de la Colegiul “Tudor Vianu” și-ar fi umilit elevii. Dascălul ar fi spus, în clasă, că îi dă un punct în plus la teză celui care îl roagă în genunchi. Unul dintre adolescenți ar fi făcut acest lucru, iar gestul a devenit public pe o rețea de socializare.

Cele mai citite

Mașinile cu motoare puternice sunt mai predispuse la accidente, conform studiilor – Grafic

Șoferii începători sunt sfătuiți, de obicei, să-și cumpere mașini ieftine cu motoare mici pentru a căpăta experiență de condus și pentru a evita accidentele....

Dan Podaru: După destrămarea coaliției PSD – PNL la nivel de Capitală, trebuie retras și candidatul pentru Primăria Sectorului 1

Destrămarea coaliției PSD – PNL pentru Primăria Capitalei ar trebui să atragă după sine și schimbarea candidatului pentru Primăria Sectorului 1 din partea celor...

Pantaloni scurți de damă. Descoperiți inspirații de vară de la Reserved

Vara fără pantaloni scurți este ca și cum ai merge la film fără popcorn. Pe scurt - nu are rost. Când căldura doboară, pantalonii...
Ultima oră
Pe aceeași temă