———-
Mai puțin de jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la toate probele de simulare a Evaluării Naționale au luat medii peste cinci, informează Ministerul Educației. Astfel, din cei 166.498 de elevi au participat la toate probele, 22.422 au avut medii medii între 5 şi 5,99, 19.109 – medii între 6 şi 6,99, 15.985 – medii între 7 şi 7,99, 11.989 – medii între 8 şi 8,99, 3.850 – medii între 9 şi 9,99, respectiv 7 au avut medii de 10.
În ceea ce priveşte rezultalele pe discipline, procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% la proba de Limba şi literatura română, respectiv 32,60% la matematică. La proba de Limba şi literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenţi, circa 76% au reuşit să obțină note peste 5.
În județele Brăila, Cluj și municipiul București s-au înregistrat cele mai multe note peste 5, iar județele codașe sunt Vaslui, Tulcea și Călărași.
Ministerul Educației precizează că rolul simulărilor, atât la clasa a VIII-a, cât și la clasa a XII-a este reglator, întrucât permite elevilor, profesorilor și părinților să identifice nivelul „real” de pregătire, atins de elevi până la momentul testelor.
În aceste condiții, Ministerul Educației solicită inspectoratelor școlare măsuri care să asigure o mai bună pregătire a elevilor din clasa a VIII-a, precum: realizarea unei diagnoze clare a situaţiei la nivelul fiecărui judeţ/ al fiecărei şcoli; analiza rezultatelor obţinute de fiecare şcoală, elaborarea de către fiecare şcoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite, de către inspectoratul şcolar; analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale; implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs; personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale; efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării.
În perioada dinaintea evaluării, inspectorii de specialitate din cadrul ministerului și cei din inspectoratele școlare vor face inspecții, pentru a verifica dacă planurile remediale sunt aplicate.