5.4 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialSCANDAL pe subiectul la Matematică, de la Evaluarea Națională. Ministerul nu modifică...

SCANDAL pe subiectul la Matematică, de la Evaluarea Națională. Ministerul nu modifică baremul de corectare

UPDATE 17:00.  Secretarul de Stat pe preuniversitar, Monica Anisie, a declarat pentru MEDIAFAX că părinţii care au protestat joi la Ministerul Educaţiei au cerut anularea unui subiect de la proba de Matematică, însă ministerul nu a acceptat să modifice baremul.

Ministerul Educaţiei nu va schimba baremul de corectare de la proba de Matematică în cazul itemului 6 de la Subiectul I care a fost contestat de mai mulţi părinţi şi elevi. Secretarul de Stat pe învăţământul preuniversitar, Monica Anisie, a explicat pentru MEDIAFAX că părinţii care au venit să protesteze joi la minister au cerut anularea respectivei cerinţe.

„Obligaţia mea era să-i invit pe părinţii care au venit să protesteze faţă de modalitatea în care a fost formulat punctul 6 de la Subiectul I. Aceştia reclamau nu atât greşeala din baremul de notare, adică nu şi-ar fi dorit neapărat să schimbăm baremul şi să spunem că este corect să luăm în calcul şi o altă variantă de răspuns, ci ar fi dorit să anulăm acest item pentru că au greşit copiii lor, care au dat ca răspuns rezultatul 8 în loc de 3. Specialiştii din cadrul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) au discutat cu dumnealor, le-au explicat cum se formulează un subiect, le-au explicat modalitatea în care se contruieşte itemul, care este programa pentru examen şi le-au prezentat faptul că modelul pe care CNEEE l-a postat de un an de zile pe edu.ro conţine aceeaşi întrebare, numai că în loc să le ceară numărul de elevi care au obţinut nota nouă, anul acesta la Evaluarea Naţională le-au cerut numărul de elevi care au obţinut nota 5”, a explicat Anisie.

————-

Unul dintre subiectele de la Matematică, din cadrul Evaluării Naționale, a stârnit indignare în rândul părinților și profesorilor, care au acuzat că subiectul induce în eroare. Ei au semnat și o petiție prin care i-au cerut ministrului Educației, Adrian Curaj, să ia în calcul ambele variante de răspuns.În replică, Centrul Național de Evaluare și Examinare a precizat că exercițiul are enunțul clar formulat și că răspunsul corect este cel prevăzut în barem. 

Punctul 6 al primului subiect sună așa: ”În diagrama de mai jos este prezentată repartiţia notelor obţinute la un test la matematică, de elevii unei clase a VIII-a dintr-o şcoală. Conform diagramei, numărul elevilor care au obţinut nota 5 la acest test este egal cu … .  ”

Exercițiul care a provocat scandalul îl găsiți în fotografia atașată articolului. 

Profesorul Ștefan Vlaston a scris,pe Facebook: ”Dlui ministru Adrian Curaj, La subiectul 6 cu diagrama, nu este mentionat ca axa ox reprezinta notele si axa oy elevii. Unii elevi au vazut invers, nu le poti cere sa fie subtili. Cel mai corect este sa le acorde punctaj maxim indiferent cum au vazut.”

În petiția online privind examenul la Matematică, semnată de 39.504 persoane, oamenii cer ca profesorii corectori să țină cont de ambele rezolvări (cu axa Ox – note sau elevi și axa Oy – elevi sau note). 

Citește și: EVALUARE NAȚIONALĂ. SUBIECTELE și BAREMUL la Matematică

În replică, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) a transmis că ”exercițiul complet formulat, enunţul este clar, fără ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect. Acesta conţine toate elementele necesare unui răspuns corect şi se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (vezi  www.subiecte2016.edu.ro/2016). Tipul de diagramă în discuţie este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, anul şcolar 2014-2015. Itemul  conţine legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esenţă, acesta se referă la prezentarea unei dependenţe funcţionale (între notă şi numărul elevilor din clasă care au obţinut această notă), iar în cazul unei dependenţe funcţionale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor). Răspunsul corect, din punct de vedere matematic, la acest item este cel prevăzut în baremul de evaluare şi de notare”.

Citește și: EVALUARE NAŢIONALĂ 2016. Prezenţa la proba de matematică la nivel naţional

 

 

Cele mai citite

Părerea românilor despre cazinourile pe bani reali

În momentul de față se discută foarte mult la nivel național despre cazinouri și platforme care oferă jocuri pe bani reali. Operatorii de jocuri...

Nicușor a lansat cel mai mare fake-news de campanie

Nicușor Dan a rostogolit cea mai mare minciună din actuala campanie electorală. Presa neomarxistă s-a grăbit să preia anunțul echipei sale, potrivit căruia Agenția...

Părerea românilor despre cazinourile pe bani reali

În momentul de față se discută foarte mult la nivel național despre cazinouri și platforme care oferă jocuri pe bani reali. Operatorii de jocuri...
Ultima oră
Pe aceeași temă