13.2 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSpecialSe caută soluții pentru evitarea dezastrului la examenele naționale

Se caută soluții pentru evitarea dezastrului la examenele naționale

După simulările exa­menelor naţionale susţinute de către elevii din clasele terminale de gimnaziu şi de liceu, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa propune un plan de acţiune pentru ameliorarea rezultatelor. Şeful ISJ Constanţa, prof. Zoia-Ga­briela Bucovală, anunţă, astfel, câteva activităţi în care vor fi im­plicaţi elevi, părinţi, dascăli şi psi­hologi.

„În centrul unui astfel de plan de acţiune stau, bineînţeles, întâlnirile comune cu părinţii elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu profesorii de specialitate şi diriginţii claselor. Se va stabili un plan de informare periodică a părinţilor cu privire la pregătirea examenelor naţionale. De asemenea, în fiecare unitate de învăţământ se va asigura un program de activităţi remediale, pentru a pregăti elevii pe teme conform programelor pentru examenele naţionale“, precizează Gabriela Bucovală.

Consiliere psihologică pentru elevi

Dascălii s-au gândit chiar la sprijinul psihologilor şcolari, prin organizarea unor dezbateri şi aplicarea unor teste de specialitate. „În paralel cu acest program de activităţi remediale, propunem susţinerea unui program de pregătire psihologică pentru examene, la nivelul unităţilor de învăţământ, pe teme cum ar fi managementul emoţiilor, managementul învăţării sau comunicare, competenţe esenţiale pentru reuşita la un examen. De asemenea, ne propunem monitorizarea şcolilor cu rezultate slabe la simulări, precum şi a celor care înregistrează diferenţe mari între rezultatele obţinute la examene şi evaluarea din şcoală. ISJ va efectua şi inspecţii de specialitate susţinute de către inspectorii şcolari şi profesorii metodişti, în scopul consilierii, îndrumării şi controlului pregătirii pentru examenele naţionale“, a mai spus reprezentantul ISJ Constanţa.

Despre trecerea notelor de la simulare în catalog, inspectorul şcolar general este de părere că acest lucru „ar putea fi un stimul, pe de altă parte nu ştiu dacă este eficient ca această notă de la simulare, cu obligativitate de a fi trecută în catalog, să devină spe­rietoare. Astfel să nu ajungem la un absenteism mai mare de la aceste simulări“.

Doar 43,38% din elevi au obținut medii peste 5

La Evaluarea Naţională, din totalul celor 5.872 de elevi constănţeni care au participat la ambele probe, 43,38% au obținut medii peste 5 (mediul rural: 21,29%; mediul urban: 55,96%). Astfel, la disciplina limba și literatura română 60,52% din elevi au obținut note peste 5, iar la matematică 31,95%. Au fost acordate nouă note de 10: șase la disciplina limba și literatura română și trei la Matematică.

Probleme și mai mari la liceu

Nici elevii din clasele terminale de liceu  nu stau prea bine la capitolul simularea examenelor naţionale. La clasa a XI-a, promovabilitatea este de 20,94%. La limba şi literatura română, au fost evaluate 4.531 de lucrări şi au fost acordate 2.446 note peste 5, rezultând, astfel, un procent de promovare de 53,98%. La matematică, din 3.294 de lucrări evaluate, 790 au primit note peste 5 şi a rezultat o promovabilitate de 23,98%. La disciplina istorie, au fost corectate 1.038 de lucrări, iar aproape jumătate dintre acestea, mai precis 493, au avut note peste 5, rezultând un procentaj de 47,50%. La clasa a XI-a, 11 elevi au obţinut nota 10 la simulări: doi elevi la română, patru la matematică şi cinci la istorie.

Promovabilitate mică şi la simularea bacalaureatului

La clasa a XII-a, promovabilitatea după simularea examenului de bacalaureat este de 34,90% (limba şi literatura română – 64,20%; matematică – 40,97%; istorie – 76,48%). La una dintre disciplinele opţionale, cei doi elevi prezenţi la evaluare nu au reuşit să obţină note de trecere, iar la alte probe la alegere, din 4.043 de lucrări evaluate, 2.087 au avut note peste 5. La clasa a XII-a au fost acordate 59 note de 10.   

Nici elevii din clasele terminale de liceu  nu stau prea bine la capitolul simularea examenelor naţionale. La clasa a XI-a, promovabilitatea este de 20,94%.

OPTIMISM

„Mai este timp“

„Considerăm că mai este ceva timp pentru a asigura o activitate de pregătire remedială pentru cei cu rezultate slabe. Nu am făcut o statistică privind unităţile de învăţământ cu promovabilitate zero. Încercăm să vedem partea plină a paharului. Sperăm să avem rezultate mai bune la examenele propriu-zise, aşa cum s-a întâmplat în fiecare an“, spune Zoia-Gabriela Bucovală, inspectorul şcolar general constănţean.

 

Cele mai citite

Legea pentru prevenirea şi eliminarea violenţei şi hărţuirii la locul de muncă, promulgată de Klaus Iohannis

Legea iniţiată de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS) pentru ratificarea Convenţiei privind prevenirea şi eliminarea violenţei şi hărţuirii la locul de muncă a...

Coreea de Nord l-a primit pe șeful spionajului rus

O delegație a Biroului de Informații Externe al Rusiei a vizitat capitala nord-coreeană Phenian între luni și miercuri și a discutat despre stimularea cooperării...

Românii din Spania se încred în România: trimit bani, transferă expertiză și atitudine sănătoasă

Repatriot, platforma care conectează românii din afara granițelor cu țara, a condus misiunea economică România-Spania, desfășurată în perioada 21-27 martie în Barcelona și Insulele...
Ultima oră
Pe aceeași temă