10.6 C
București
luni, 13 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăTopul reclamațiilor la Protecția Consumatorilor

Topul reclamațiilor la Protecția Consumatorilor

Constănțenii s-au plâns de facturarea energiei termice, a serviciilor de telefonie mobilă, dar și de serviciile financiare.

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa a efectuat, anul trecut, 4.141 acțiuni de control. 60% din acestea au fost finalizate cu procese verbale de constatare contravenţie. Astfel, s-au aplicat 2.634 sancţiuni contravenţionale, din care 2.310 au fost amenzi în valoare de 4.847.100 lei, diferenţa de 324 fiind avertismente. Din totalul amenzilor, 430 au fost la produsele alimentare, 409 la produsele nealimentare, iar un procent de 68% îl reprezintă serviciile alimentare, serviciile nealimentare şi servicii financiare. Din totalul amenzilor aplicate au fost încasate în procent de aproape 70%, restul fiind înaintate organelor competente pentru executare silită.

De asemenea, în cursul anului 2014 s-au înregistrat 2.901 sesizări si reclamaţii la nivelul comisariatului , fiind soluţionate un număr de 2.833 , diferenţa s-a soluţionat la începutul lunii ianuarie 2015. Din totalul celor 2.901 petiţii înregistrate în 2014, un procent de 56% s-au dovedit a fi întemeiate, diferenţa fiind reclamaţii neîntemeiate, nesoluţionabile sau clasate.

„Petiţiile au vizat facturarea energiei termice, a serviciilor de telefonie mobilă, a consumului de apă, refuzul rezilierii unor contracte de telefonie, dar și pentru servicii de furnizare internet, bunuri de folosință îndelungată defectate în perioada de garanție, produse alimentare neconforme, produse cosmetice, încălțăminte cu neconformităţi sau neconcordanţa preţurilor de la raft cu cele de la casa de marcat, servicii de alimentaţie publică neconforme şi nu în ultimul rând, serviciile financiare“, a precizat comisarul-șef adjunct al CJPC Constanţa, Perifan Mihai.

Pe parcursul anului trecut s-au prelevat 34 eșantioane pentru analiza în laborator, din acestea 25 au fost neconforme (74%). De exemplu, la preparatele din carne nu a corespuns conținutul de umiditate și cel de proteină totală, vinul prezentat cu sedimente, iar peştele congelat avea un procent de glazură gheaţă mai mare decât cel declarat. În ceea ce priveşte produsele nealimentare, este vorba de articole textile la care în urma încercărilor de laborator a reieşit că pe eticheta de însoţire a produsului este menţionată o anumită compoziție fibroasă, iar în urma analizei aceasta nu se regăsea sau nu era cea declarată. De asemenea, s-a constatat și că la lichidul de spălat parbrize punctul de congelare nu coincidea cu cel declarat.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă