Dincolo de cauza nobila pe care o servește fiecare doctor și anume aceea de a repara ceea ce natura și omul strica, activitatea cabinetelor medicale se confrunta cu aceeași problema ca a oricărui alt mediu de afaceri și anume, concurența.
Cândva promovarea unui cabinet se sprijinea exclusiv pe recomandările făcute de pacienți. Astăzi, plecând de la o cantitate masivă de opțiuni, adăugând evoluția tehnologiei și a canalelor de comunicare, actul de decizie privind alegerea medicului se bazează pe o documentare riguroasă și pe multiple surse. Internetul este mai nou un instrument la îndemâna tuturor și tocmai eficiența sa a dus la transformarea lui într-o necesitate a vieții de zi cu zi. Problema este ca devine din ce în ce mai complicat sa filtram informațiile relevante dintre valurile de date ce se revarsă peste noi în timp ce navigăm prin mediul online.
Publicitatea dă oricărei afaceri un aspect atrăgător, așa ca omul de rând, în năzuința lui de a-și contura o imagine obiectivă, își îndreaptă atenția către opiniile semenilor săi.
Lucrurile devin mai simple atunci când un soft special creat în direcția aceasta verifica fiecare cabinet medical plecând de la părerile existente în spațiul online și le include pe acelea care se bucura de reputație pozitivă pe o platformă online ce găzduiește programul Firmă de Încredere.
Centrul de Cercetare a Opiniilor Clienților stă sub tutela unei companii poloneze care a înființat acest proiect în 2013 și l-a implementat deja în alte 7 țări și acoperă o bază de date de peste 170.000 de participanți. România s-a alăturat la finalul anului 2015.
Membrii pot face cunoscută titulatura dobândită și în planul realității imediate prin diferite materiale care le sunt puse la dispoziție. Acestea au rolul de a face vizibilă apartenența lor la program, fapt ce pe de-o parte va spori credibilitatea cabinetelor și pe de alta parte va ușura procesul de selecție și va ajuta pacienții sa câștige timp prețios.
Dacă acest proiect își va îndeplini scopul de a aduce laolaltă toți doctorii care au dat dovadă de profesionalism, rămâne de văzut. Până atunci, nu ne rămâne decât să sprijinim inițiativa de a educa în direcția serviciului ce pune accent pe calitate și nu pe cantitate.