Departamentul pentru Situații de Urgență din Ministerul de Interne a anunțat, vineri, derularea unui proiect împreună cu Serviciul de Telecomunicații Speciale, în cadrul căruia echipajele de urgență prespitalicească au în dotare tablete electronice.
Acestea sunt folosite pentru a colecta, stoca și transmite electronic datele medicale ale pacienților, informează Agerpres.
Introducerea tabletelor urmărește atât ușurarea activității medicilor, asistenților și paramedicilor, cât și îmbunătățirea întregului sistem de urgență.
“Un aspect extrem de important legat de acest sistem, care leagă toate serviciile de urgență, este posibilitatea de comunicare și de transmitere a unor informații scrise între aceste servicii. De exemplu, dacă suntem acasă la un pacient, la 40 de km de București, și vrem să îl aducem la un spital din Capitală, încă din momentul în care se ia decizia transferului, informația poate fi transmisă extrem de simplu, printr-o simplă selectare a spitalului”, a explicat dr. Hadrian Borcea, coordonatorul UPU / SMURD Oradea.