Studiu: Munca şi îndatoririle sociale îngraşă. Vezi de ce

de Alexandra Jeles , 25 iulie 2012
munca

Munca şi îndatoririle sociale alimentează epidemia de obezitate în societăţile moderne, potrivit unui nou studiu publicat în jurnalul "Current Biology" şi comunicat de către MediHelp International.

Munca şi îndatoririle sociale sunt dăunătoare pentru că întrerup ceasul natural al organismului, cunoscut drept ceasul circadian. Ceasul circadian este important în reglarea metabolismului, iar întreruperea lui poate contribui la apariţia problemelor legate de greutate, susţin cercetătorii.

„Cei mai mulţi dintre noi trebuie să trăim în funcţie de normele şi regulile impuse de societate, iar aceasta presupune să ne trezim dimineaţa devreme şi să mergem la muncă. Oamenii sunt însă diferiţi când vine vorba de cantitatea de somn de care avem nevoie", spune Dr. Stan Goldstein, şeful Clinicii de Consultanţă BUPA, Australia.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că greutatea este influenţată nu doar de numărul de ore dormite, ci şi de ora de culcare şi cea de trezire în fiecare zi. Astfel, femeile şi bărbaţii care folosesc un ceas deşteptător pentru a se trezi devreme în timpul săptămânii, dereglând astfel ceasul natural al organismului, iar apoi au dormit mai mult în weekend sau în zilele libere, sunt predispuşi să aibă un indice de greutate mai ridicat.

„Studiul demonstrează că agitaţia vieţii moderne poate avea un impact mai mare asupra sănătăţii decât credem. Acesta este momentul în care omul trebuie să realizeze cât de importante sunt prevenţia şi protecţia, iar măsurile de precauţie trebuie luate înainte ca ceva rău să se întâmple", declară Zahal Levy, Preşedintele MediHelp International.

Acest studiu subliniază faptul că obiceiurile sănătoase de somn sunt foarte importante. Astfel, stabilirea unui program relaxant, dar fix, pentru ora de culcare şi trezirea aproximativ la aceeaşi oră în fiecare dimineaţă, fac parte dintr-o rutină zilnică sănătoasă.

Evaluarea deficitului de somn

Pentru a afla dacă te odihneşti suficient sau ai un deficit de somn poţi folosi următoarea metodă de calcul:

1. Notează câte ore ai dormit în fiecare zi a săptămânii şi calculează totalul de ore de somn pe săptămână

2. Aminteşte-ţi de una din zilele de maximă performanţă şi notează numărul de ore dormite în noaptea de dinaintea acestei zile, aceasta fiind durata optimă a somnului de noapte (dacă nu îţi mai aminteşti cât ai dormit, trece 8 ore, durata medie de somn pe o noapte)

3. Deficitul de somn pe săptămâna în curs se calculează scăzând din totalul de ore dormite rezultatul înmulţirii cu 7 a numărului optim de ore de somn de care ai nevoie pentru a performa.

Exemplu:

Luni:6 Marţi:5 Miercuri:7 Joi:6 Vineri:5 Sâmbătă:8 Duminică:6

Total ore pe săptămână: 43 Ore

Deficitul de Somn= 43 - (7 x 8) = -13 Ore

Aveţi un Deficit de Somn de circa 13 Ore de aproape 2 Nopţi

Dacă diferenţa este pozitivă înseamnă că te odihneşti suficient şi trebuie să continui acest stil de viaţă, dar dacă diferenţa este negativă înseamnă că ai un deficit de somn şi va trebui să te culci cu o oră sau două mai devreme sau să dormi câte o oră la prânz până când diferenţa va deveni pozitivă, iar tu te vei trezi înaintea ceasului deşteptător într-o formă fizică şi psihică foarte bună.

Comentarii

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.