EXCLUSIV. Procurorul Gheorghe Muscalu este ultimul doctor al lui Gabriel Oprea

de Sidonia Bogdan , 19 decembrie 2015 - stire actualizata la ora 23:26, 20 decembrie 2015
EXCLUSIV. Procurorul Gheorghe Muscalu este ultimul doctor al lui Gabriel Oprea

Fostul vicepreședinte al Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), procurorul Gheorghe Muscalu, este ultimul doctor în științe militare și informații care şi-a finalizat lucrarea sub coordonarea lui Gabriel Oprea, la școala doctorală a SRI.

Ministrul Educației Adrian Curaj a semnat în data de 7 decembrie 2015 ordinul de ministru prin care procurorul Gheorghe Muscalu a obținut oficial acest titlu cu teza intitulată „Criminalitatea organizată şi terorismul. Factori de risc globali”.

Ministerul Educației a confirmat pentru România liberă că fostul vicepreședinte al CSM este ultimul de pe lista de doctori a lui Gabriel Oprea.

Citește și: Cine sunt magistraţii și șefii de instituţii făcuţi doctori de generalul-politician Gabriel Oprea

Gabriel Oprea, suspectat că și-ar fi plagiat teza de doctorat, a fost, mai bine de șapte ani, coordonator de doctorate la instituția de învățământ a SRI. Printre personalitățile care au susținut doctoratul cu vicepremierul se regăsesc și nume importante din sistemul de justiție sau servicii secrete, cum ar fi prim-adjunctul procurorului general, Bogdan Licu și Florian Coldea, actualul șef adjunct SRI. Specialiştii consultaţi de RL spun că, deşi legea nu le interzice, astfel de legături dintre magistraţi şi politicieni ridică probleme de ordin etic.

Citește și: Semnele de întrebare din biografia lui Gabriel Oprea

 

 

Comentarii

  • DE LA PUSCARIASUL FENECHIU LA TEHNOCRATUL COSTESCU ?

    19 decembrie 2015 18:39

    Cam asta auzim peste tot, oamenii lui Dragnea, oamenii lui Zgonea , oamenii luiSi anul acesta, Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan M. Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA, a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori adica personale destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, i fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanu, au fost preocupai să umfle conturile băieilor detepi de la calea ferată prin subvenii foarte mari, în timp ce compensaiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 782013, pentru aprobarea actelor adiionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri a guvernului Emil Boc, prin HG nr 742012.Dar fostul manager privat Valentin Dorobanu, susinut tacit de fost director al Direciei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, care cum vrea sa devina secretarul general al Ministerului Transporturilor, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privai.S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale regio, la anumite ore de vârf, în aa fel încât să fure călătorii companiei de stat.Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea Informatica Feroviara pentru prestarea de servicii informatice.Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la Informatica Feroviara . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre Informatica Feroviara si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au tesut mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.În perioada 28 ianuarie 2013 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 trane succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavri Teodor Alexandru, ef Serviciu Automotoare i ulterior, director de traciune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro Săgeata Albastră, în valoare maximă de 220.990.260 lei i Revizie tip R8 la automotoarele Desiro Săgeata Albastră ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?Se pare ca nu, nici nu avea cum.Dar pe unde zace raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea ireprosabila a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis SMART, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupai să falimenteze compania de stat.Singura lor grijă a fost să umfle conturile băieilor detepi de la calea ferată prin subvenii foarte mari, în timp ce compensaiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.În acelai timp, în 2012 i 2013, fostul director general Valentin Dorobanu a depus eforturi susinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcie de interesele băieilor detepi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privai de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga in sapa de lemn?Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte muli bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privai.Directori de la stat continua sa fie garantai de privai.Preedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era ajutat în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privai de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szente, cel care împreună cu Valentin Dorobanu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privai de transport feroviar de călători au fost favorizai în detrimentul CFR Călători?Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau poate trebuie sa-l ajute DNA-ul ?

    raspunde comentariului
  • IULIAN

    19 decembrie 2015 13:12

    Cum să faci bani pe net sigur! Este timpul să te orientezi conform timpurilor moderne i să începi un curs GRATUIT i exceptional care te învață repede cum să faci bani pe net sigur! Cursul îl primeti imediat i cuprinde multe explicaii clare prin care înveți pas cu pas cum să faci bani pe net sigur. Cere acum mai multe informaii la adresa de email cucuiulianyahoo.com

    raspunde comentariului
  • mihaela

    19 decembrie 2015 9:53

    Castiga bani acasa! Pentru detalii trimite textul ,,info la adresa de email albastreala_75yahoo.com

    raspunde comentariului
  • Cum sa te....

    18 decembrie 2015 18:42

    coordoneze un prost? Doar, decat, sa fii mai prost ca el!

    raspunde comentariului
anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.