Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis, în şedinţa de marţi, să sesizeze Consiliul Concurenţei în cazul transmiterii EURO 2016 de către Dolce Sport, informează Agerpres.
Lorand Turos, membru CNA, a susţinut, în şedinţa de marţi, că “se încalcă art. 21” din Legea audiovizualului, “se încalcă dreptul românilor de a viziona evenimente de importanţă majoră”.
Articolul 21 din Legea audiovizualului prevede că evenimentele de importanţă majoră pot fi difuzate în exclusivitate numai dacă difuzarea nu privează o parte importantă a publicului din România de posibilitatea de a le urmări în direct sau în transmisie decalată în cadrul unui serviciu de programe cu acces liber.
Lorand Turos a afirmat că românii nu pot urmări o bună parte din meciurile de la Campionatul European de Fotbal.
“Dacă cumperi drepturile, să transmiţi către cel puţin 70% din populaţie. Nu contest dreptul posturilor Dolce de a cumpăra în exclusivitate aceste meciuri, dar îşi cumpără, transmit doar în reţeaua lor, iar românii nu pot urmări o bună parte dintre meciuri”, a declarat Turos.
Gabriel Tufeanu, membru CNA, a menţionat că postul Dolce nu are exclusivitate în transmisiunile de la EURO 2016 pentru că o serie de meciuri sunt difuzate şi de Pro TV.
“Vorbim despre două pachete – un pachet ce s-a ofertat şi care era pentru ‘pay tv’, pentru cei care vor să plătească şi să fie serviţi. Acest pachet ‘pay tv’ l-a achiziţionat Dolce de la UEFA, (…) apoi există pachetul ‘free to air’, care este pentru toată populaţia şi pe care putea să îl ia şi trebuia să îl ia TVR. Nu l-a luat, (…) l-a luat Pro TV şi acele meciuri care într-adevăr sunt de interes naţional – meciurile României şi meciurile importante – se văd de către toţi românii la Pro TV”, a explicat, la rândul său, Viorel Vasile Buda, membru CNA.