Marca Steaua ar putea avea o destinație surpriză, după ce producătorul de vinuri Cotnari a decis să intre în cursa pentru achiziționarea mărcii de fotbal.
Cotnari îşi motivează intenţia de a cumpăra marca prin faptul că nu doreşte ca aceasta să îşi piardă din valoare ca urmare a disputei dintre Clubului Sportiv al Armatei Steaua şi gruparea din Liga I deţinută de Gigi Becali, potrivit Mediafax.
“Luând la cunoştinţă din presă despre vânzarea mărcii Steaua şi fiind interesată de cele mai importante simboluri cu valoare naţională, compania Cotnari îşi manifestă interesul de a achiziţiona această marcă. Compania Cotnari nu doreşte ca acest simbol naţional să-şi piardă din valoare în urma acestei dispute. De aceea, aflată în plină campanie de comunicare «Cotnari – Unic Românesc», compania a decis preluarea mărcii Steaua”, se menţionează în comunicatul citat.
Producătorul de vinuri susţine că sigla va fi amplasată în Sala Ştefan cel Mare a companiei, alături de alte simboluri naţionale, “fiind destinată să perpetueze amintirea singurei echipe din România care a câştigat Cupa Campionilor Europeni”.
Compania nu a spus dacă intenționează să finanțeze și un club de fotbal care să poarte sigla Steaua București. Pe de altă parte este posibil ca anunțul celor de la Cotnari să fie o mișcare de marketing, având în vedere campania pe care o desfășoară.
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ) a anulat, la 3 decembrie 2014, printr-o decizie irevocabilă, marca Steaua Bucureşti înregistrată de gruparea de fotbal deţinută de Gigi Becali, în procesul intentat acestuia de Clubul Sportiv al Armatei.
De la decizia ICCJ, cele două părţi au avut mai multe întâlniri pentru a discuta despre condiţiile de utilizare a mărcii Steaua, fără a ajunge la un acord concret. Conducerea MApN a solicitat FC Steaua zece la sută din totalul veniturilor pentru a-i permite să folosească marca, însă reprezentanţii grupării patronate de Gigi Becali au refuzat.