5.9 C
București
marți, 26 martie 2024
AcasăSpecialAlertă de călătorie pentru Ungaria: În Budapesta nu mai au acces decât...

Alertă de călătorie pentru Ungaria: În Budapesta nu mai au acces decât automobile Euro 5 sau Euro 6. Motivul este poluarea excesivă

Autoritățile din capitala Ungariei au impus o restricție de călătorie conform căreia în interiorul Budapestei nu mai au acces decât automobile din clasele Euro 5 sau Euro 6.

Această informație a fost oferită, miercuri, sub forma unei alerte de călătorie emisă de Ministerul Afacerilor Externe al României.

"Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească pe teritoriul Ungariei că Primarul general al Budapestei a dispus, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 69/2008 (XII.10), ca, începând din data de 23.01.2017, să fie interzisă circulaţia vehiculelor în Budapesta care sunt încadrate în clasa de poluare 0,1,2,3,4 sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare. Aceste restricţii se aplică zilnic, în intervalul orar 06:00 – 22:00, până la anunțarea unor noi măsuri", precizează comunicatul MAE al României.

Aceste restricţii nu se aplică pe drumul expres M0 care tranzitează zona administrativă a Budapestei, pe segmentul de drum dintre limita zonei administrative a Budapestei – Drumul Nagykovacsi – Drumul Szépjuhászné – Drumul Budakeszi – limita zonei administrative a Budapestei, respectiv limita zonei administrative a Budapestei – Drumul Nagykovácsi – str. Nagyrét – Drumul Máriaremete – Drumul Hidegkúti – limita zonei administrative a Budapestei.

Ministerul român de Externe subliniază că "în cazul încălcării acestor reglementări, pentru conducătorul auto se consideră că a săvârşit o contravenţie. Poliţia verifică respectarea acestor măsuri de restricţionare a circulaţiei vehiculelor. În caz de încălcare a prevederilor legale, se poate aplica o amendă de până la 150.000 Huf (aproximativ 500 euro)".

Există și unele vehicule care sunt exceptate de la această interdicție. Astfel, pot intra în Budapesta, chiar dacă nu respectă nivelele de poluare indicate, vehiculele îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, vehiculele de transport în comun, taxiurile, vehiculele care transportă bolnavi, automobilele medicilor, cele care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv vehiculelor de depanare sau de transport vehicule care au girofare galbene.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Implicațiile industriei de gaming asupra economiei

Industria de gaming a generat venituri în valoare de aproximativ 365 de miliarde de dolari în 2023 la nivel global. Tendința de creștere din...

Sebastian Burduja, prezent la inaugarea celei mai importante stații de transformare din sistemul național de distribuție a energiei electrice

Sebastian Burduja a fost prezent la inaugarea de către Rețele Electrice Muntenia (PPC) a celei mai importante stații de transformare din sistemul național de...

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a dus problema urșilor din România la Bruxelles

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a susţinut luni mai multe intervenţii la Consiliul de Mediu de la Bruxelles, una dintre ele fiind despre necesitatea reevaluării...
Ultima oră
Pe aceeași temă