Trei sferturi dintre automobilele recent înmatriculate în România sunt second-hand, relevă datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), consultate de Agerpres.
Dintre mașinile second-hand, cele mai multe sunt din mărcile Volkswagen și Opel.
Aproximativ 82.200 de autoturisme au fost înmatriculate în România, în primele trei luni ale anului 2016, în creştere cu 19,03% faţă de intervalul similar din 2015, din care aproape 17.500 de unităţi au fost încadrate la categoria de maşini noi, iar restul la ‘rulate’.
Conform statisticii, în perioada ianuarie – martie 2016, la nivel naţional au fost înmatriculate 17.471 de autoturisme noi, mai mult cu 21,05% comparativ cu primul trimestru din anul anterior. Numai în luna martie a acestui an au fost înregistrate 6.572 de unităţi noi, în creştere cu 23,09% faţă de aceeaşi lună din 2015.
În topul celor mai înmatriculate mărci de autoturisme noi, în primele trei luni, se află: Dacia – cu 5.221 de unităţi (+19,80% faţă de ianuarie – martie 2015), Skoda (1.533 unităţi, +1,86%), Volkswagen (1.463 unităţi, +17,23%) şi Ford (1.305 unităţi, +6,88%).
La polul opus se află: Alfa Romeo (5 unităţi), SsangYong şi Lada (câte 4 unităţi), Maserati şi Volvo (câte două unităţi), respectiv Bentley şi Cadillac (câte un exemplar).
Potrivit statisticii DRPCIV, la capitolul autoturismelor second hand, în primul trimestru al anului în curs s-au consemnat 64.690 de unităţi, în creştere cu 18,50% faţă de intervalul ianuarie – martie 2015, când erau înregistrate 54.592 de exemplare.
Marca second hand preferată a românilor a continuat să fie Volkswagen (18.311 unităţi, +15,48% faţă de T1 din 2015), urmată de Opel (10.662 de unităţi, +15,50%) şi Audi (4.962 de unităţi, +35,24%).
Datele oficiale arată că parcul auto naţional din România însuma, la sfârşitul anului 2015, aproximativ 6,6 milioane de unităţi, în creştere cu 5,27% faţă de perioada similară a anului precedent, când număra 6,27 milioane de exemplare.