Pe şoselele României întâlnim deseori avertismentul “Viteza ucide”. Realitatea este însă alta. Nu viteza ucide, ci infrastructura rutieră insuficientă şi proastă.
România are numai 550 de kilometri de autostradă, pe întregul teritoriu, şi numai 47 de kilometri de şosea la suta de kilometri pătraţi. Totuşi, într-un an de zile, în România mor în accidente rutiere peste 2000 de oameni.
Numărul anual al victimelor în accidentele rutiere din România este aproape egal cu acela din Spania. Dar Spania are de 27 de ori mai mulţi kilometri de autostradă decât România.
La rândul ei, Germania are aproape de două ori mai multe victime în accidente rutiere decât România, dar are de 23 de ori mai mulţi kilometri de autostradă decât România.
Limitele de viteză în Spania sunt similare celor din România
Limitele de viteză în Spania sunt asemănătoare cu cele din România – 50 de kilometri la oră în oraş, 90 de kilometri la oră în afara localităţilor, 120 de kilometri la oră pe autostrăzi (faţă de 130 km / h în România).
Germania are o particularitate interesantă. Ea este singura ţară din Europa care nu are limită superioară de viteză pe autostrăzi. Se vehiculează însă ideea limitării vitezei pe autostradă la 120 de kilometri pe oră.
Aceste date demonstrează o realitate dură. Cu cât mai slabă este infrastructura rutieră a unei ţări, cu atât ea produce mai multe victime pe kilometru.
Datele statistice prezentate mai sus sunt oferite prin intermediul proiectului Monitor Social, lansat în această săptămână. Proiectul aparţine Fundaţiei Friedrich-Ebert.
Citeşte şi: Centura de nord a Bucureștiului nu e finalizată, dar începe să fie reparată