13.9 C
București
joi, 2 mai 2024
AcasăSpecialDrama de pe şoselele României: Viteza ucide mai puțini oameni decât infrastructura...

Drama de pe şoselele României: Viteza ucide mai puțini oameni decât infrastructura proastă

Pe şoselele României întâlnim deseori avertismentul “Viteza ucide”. Realitatea este însă alta. Nu viteza ucide, ci infrastructura rutieră insuficientă şi proastă.

România are numai 550 de kilometri de autostradă, pe întregul teritoriu, şi numai 47 de kilometri de şosea la suta de kilometri pătraţi.  Totuşi, într-un an de zile, în România mor în accidente rutiere peste 2000 de oameni.

Numărul anual al victimelor în accidentele rutiere din România este aproape egal cu acela din Spania. Dar Spania are de 27 de ori mai mulţi kilometri de autostradă decât România.

La rândul ei, Germania are aproape de două ori mai multe victime în accidente rutiere decât România, dar are de 23 de ori mai mulţi kilometri de autostradă decât România.

Limitele de viteză în Spania sunt similare celor din România

Limitele de viteză în Spania sunt asemănătoare cu cele din România – 50 de kilometri la oră în oraş, 90 de kilometri la oră în afara localităţilor, 120 de kilometri la oră pe autostrăzi (faţă de 130 km / h în România).

Germania are o particularitate interesantă. Ea este singura ţară din Europa care nu are limită superioară de viteză pe autostrăzi. Se vehiculează însă ideea limitării vitezei pe autostradă la 120 de kilometri pe oră.

Aceste date demonstrează o realitate dură. Cu cât mai slabă este infrastructura rutieră a unei ţări, cu atât ea produce mai multe victime pe kilometru.

Datele statistice prezentate mai sus sunt oferite prin intermediul proiectului Monitor Social, lansat în această săptămână. Proiectul aparţine Fundaţiei Friedrich-Ebert.

Citeşte şi: Centura de nord a Bucureștiului nu e finalizată, dar începe să fie reparată

 

 

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Medicii din Iași au transplantat organe prelevate de la un donator din Bulgaria

Medicii din Iaşi au transplantat organe prelevate de la un donator aflat în moarte cerebrală din Bulgaria, pe baza protocolului de colaborare în domeniu...

Cinci locuri în Liga Campionilor pentru Germania, în sezonul viitor! Victoria lui Dortmund cu PSG, decisivă

Germania va trimite cinci formații în ediția viitoare a Ligii Campionilor, după ce şi-a asigurat locul doi în clasamentul UEFA din acest sezon, grație...

Raiffeisen Bank încheie primele luni ale anului cu 390 milioane de lei profit

Raiffeisen Bank a raportat în T1 2024 un profit de aproape 390 milioane lei ca urmare a majorării cheltuielilor operaționale, creșterii costurilor cu personalul,...
Ultima oră
Pe aceeași temă