12 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialFrustraţi de acordul Dieselgate

Frustraţi de acordul Dieselgate

Proprietarii europeni de vehicule diesel Volkswagen, care aşteaptă de opt luni să ajungă la un acord cu producătorul auto german pentru depăşirea nivelului emisiilor, sunt frustraţi de compensaţiile de care vor beneficia şoferii din SUA, transmite Reuters.

Volkswagen şi auto­rităţile americane au ajuns la „un acord de princi­piu” în scanda­lul falsificării emisiilor poluante, a anunţat judecătorul federal Charles Breyer. Acordul prevede că Volkswagen va plăti „despăgubiri importante” pentru proprietarii autovehiculelor echipate cu un motor diesel care utilizează un soft ce fal­sifică testele de emisii poluante. Termenii financiari ai acordului nu au fost dezvăluiţi însă judecătorul fede­ral Charles Breyer a precizat că VW va oferi unui număr de circa 500.000 de proprietari de vehicule echipate cu un motor diesel opţiunea de a le răscumpără autovehiculul sau de a-l modifica astfel încât să respecte normele de poluare. În plus, Volkswagen va înfiinţa un fond destinat finanţării măsurilor de protecţie a mediului.

Avocaţii europeni susţin că şi clienţii lor merită o ofertă similară celei anunţate de Charles Breyer, care ar urma să coste VW peste zece miliarde de dolari.

Vor primi „reparații“

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Acordul vine în urma specula­ţiilor că Volkswagen nu va reuşi să repare maşinile pentru a îndeplini standardele de mediu mai stricte din SUA, susţine un avocat. În contrast, VW a promis şoferilor din Europa, unde standardele de mediu sunt mai puţin stricte şi unde mulţi cumpărători au încredere în produsele germane, că va repara rapid softul începând din ianuarie, astfel încât maşinile să fie mai eficiente.

Dar Autoritatea de Transport din Germania încă analizează acest plan, în timp ce alte orga­nisme desfăşoară investigaţii, astfel încât o soluţie definitivă încă nu există.

„Proprietarii europeni de vehicule diesel Volkswagen nu cunosc în acest moment detalii privind perioada de timp în care vor fi reparate maşinile lor deoa­rece calendarul iniţial nu a fost respectat. Şi în tot acest timp oamenii încearcă să-şi vândă maşinile, dar nu obţin sumele pe care le doresc, este supărător”, a declarat un avocat care repre­zintă mii de şoferi britanici.

Companiile care se confruntă cu plângeri în instanţă sunt sub o presiune mai ridicată să ajungă la un acord în SUA din cauza potenţialelor costuri legale mai ridicate. Reprezentanţi VW au dat asigurări că se concentrează asupra tuturor clienţilor.

„Pentru noi, clienţii sunt întotdeauna elementul-cheie. Avem grijă de fiecare client. În SUA, circumstanţele sunt mai complexe şi standardele de mediu sunt mai stricte decât în Europa şi restul lumii. În prezent lucrăm la un pachet de măsuri pentru toate pieţele noastre afectate şi pentru toţi clienţii noştri, pentru a face reparaţiile cât mai agreabile pentru clienţii noştri”, a afirmat un purtător de cuvânt al grupului german.

Acțiuni în justiție

Avocaţii germani şi britanici, care reprezintă mii de şoferi europeni, au anunţat joi că şi clienţii lor merită acelaşi timp de acord ca cel încheiat în SUA.

„Nu este posibil ca cei din Germania să fie trataţi drept clienţi de mâna a doua. Ei sunt stâlpul de susţinere al companiei”, a afirmat Julius Reiter, avocat la firma germană Baum Reiter & Collegen. Avocaţii britanici, care de şase luni cer VW începerea reparaţiilor pentru vehiculele afectate, susţin că acordul din SUA a întărit rezolvarea cazurilor clienţilor lor. Bozena Michalowska, de la firma de avocatură Leigh Day, care a contactat peste 9.500 de şoferi britanici, se aşteaptă să depună o plângere în următoarea lună în numele clienţilor care ar fi fost trataţi dispreţuitor. De ce sunt proprietarii britanici de vehicule trataţi diferit? Majoritatea clienţilor noştri şi-au ales maşinile deoa­rece erau prietenoase cu mediul şi acum sunt supăraţi că au fost minţiţi, explică Bozena Michalowska. Klaus Müller, şeful Organizaţiilor Consumatorilor din Germania (VZBV), a cerut VW fie să răscumpere maşini afectate, fie să plătească fiecărui şofer german despăgubiri de 1.000 de euro.

Anul trecut, grupul german a anunţat că a pus deoparte 6,7 miliarde de dolari pentru a acoperi pagubele create de scandalul emisiilor pe plan global şi a precizat că dispune de lichidităţile nete de 27,8 miliarde de dolari. Conform estimărilor analiştilor, costurile totale pentru Volkswagen ar putea ajunge la 30 miliarde de dolari. 

Portofoliul Volks­wagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.

Raport

Volkswagen, pierderi  de 1,58 miliarde de euro

Constructorul auto german Volkswagen a informat vineri că în anul 2015 a înregistrat o pierdere netă de 1,58 miliarde de euro, după ce a fost nevoit să economisească 16,2 miliarde de euro pentru a face faţă costurilor scandalului manipulării emisiilor poluante, informează DPA, citată de Agerpres.

Pierderile din 2015 vin după ce în 2014 Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a înregistrat un profit net de 10,85 miliarde de euro. În schimb, cifra de afaceri a grupului a crescut cu 5,4% până la nivelul-record de 213,2 miliarde de euro, în pofida unei scăderi de 2% a livrărilor.

Cele mai citite

Ploiești #LetsPLAY – Capitala Tineretului din România 2024: Conferința „ 26 Martie – 143 de ani de la proclamarea Regatului României. „75 ani de...

COMUNICAT DE PRESĂConferințele „ Tinerii și Monarhia” Fundația Județeană pentru Tineret Prahova, Asociația Eurospirit, Primăria Municipiului Ploiești și Casa de Cultură „I.L. Caragiale” a Municipiului...

România deschide dosare penale pentru spectacolele pirotehnice de pe stadioane; Ungaria se mândrește cu ele. FOTO

În țara noastră, introducerea de articole pirotehnice pe arenele sportive este interzisă, iar președintele FC Rapid București, Daniel Nicolae, și un lider galeriei giuleștene...

Lufthansa a evitat o grevă a salariaților chiar de Paște

Compania aeriană germană Lufthansa şi un sindicat care reprezintă personalul de la sol au anunţat miercuri că au ajuns la un acord privind salariile...
Ultima oră
Pe aceeași temă