11.1 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăSpecialGeely a repornit producţia taxiului londonez. Simbolul Londrei, salvat de chinezi!

Geely a repornit producţia taxiului londonez. Simbolul Londrei, salvat de chinezi!

Chinezii de la Geely, actuali proprietari ai London Taxi Company, au repornit, săptămâna aceasta, producţia taxiului negru londonez, după ce aceasta a fost oprită în toamna anului trecut din cauza problemelor financiare. Jumătate din producţia din primul an va fi exportată, potrivit The Guardian.

Chinezii anunţă că în urma investiţiilor făcute la uzina din Coventry vor angaja circa 65 persoane, urmând ca producţia să aibă o cadenţă în jur de 50 taxiuri pe săptămână. TX4, celebrul taxi negru, a primit îmbunătăţiri, astfel că Geely se laudă că modelul este cel mai sofisticat din istoria London Taxi Company (LTC).

“Astăzi are loc un moment istoric pentru London Taxi Company, însă el marchează doar începutul a ceea ce noi credem că va fi un viitor puternic şi prosper. Suntem bucuroşi că am putut crea zeci de noi locuri de muncă, iar în plus am început deja lucrul la viitoarele generaţii ale acestui vehicul iconic”, a declarat Li Shufu, preşedintele Geely, companie care mai deţine şi Volvo. Următoarea generaţie, denumită TX5, este aşteptată să apară în următorii ani.

Producţia lui TX4, din primul an sub patronaj chinezesc, estimată la 2000 unităţi va fi destinată atât pieţei britanice, cât şi unor pieţe îndepărtate. Jumătate din producţie ar putea ajunge în Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite sau Azerbaijan, ţări interesate de acest model.

Vince Cable, executiv în cadrul companiei, a declarat că este bucuros că Geely a putut salva taxiul londonez şi că astfel au fost păstrate alte locuri de muncă. “Este totodată o dovadă clară a succesului industriei auto britanice, care a continuat să fie la fel de puternică chiar şi în perioade economice dificile.”

Declinul unui simbol al Londrei

LTC este singura divizie a producătorului britanic Manganese Bronze, care din cauza problemelor financiare a fost cumpărat, în luna februarie, de gigantul chinez Geely. Noii proprietari au anunţat investiţii de 150 milioane lire sterline (aproximativ 179 milioane euro, la cursul zilei) pentru primii cinci ani.

Problemele pentru Manganese Bronze au apărut începând cu 2007, de când nu a mai reuşit să facă profit. Apoi, în 2008 a venit lovitura de graţie, când taximetriştilor britanici li s-a permis să folosească şi modele Mercedes Vito, ceea ce a năruit monopolul deţinut pe piaţă de Manganese. Anul trecut, înainte ca producţia să fie oprită, doar 900 de unităţi au fost construite.

În cei peste 60 de ani de producţie au ieşit de pe porţile uzinei din Coventry peste 130.000 taxiuri negre. Interesată de lansarea unui taxi londonez, sub marcă proprie, Nissan şi-a amânat deocamdatată planurile în acest sens.

 

Cele mai citite

Neuropatie diabetică: Tipuri, simptome și cauze

Neuropatia diabetică este o complicație a diabetului care afectează sistemul nervos. Este o boală progresivă, iar simptomele se agravează în timp. Neuropatia diabetică apare atunci...

Echipa de robotică RO2D2 a Colegiului Național „ Mihai Viteazu” din Ploiești a luat titlul de vicecampioană mondială la Campionatul Mondial de Robotică de...

Echipa de robotică RO2D2 a Colegiului Național „ Mihai Viteazu” din Ploiești s-a încununat de succes, prin obținerea titlului de vicecampioni mondiali din cadrul...

Deficitul bugetar al României, conform Eurostat, a fost 6,6 la sută din PIB, avertizează Drulă

Deficitul bugetar real al României în anul 2023 a fost 6,6 la sută din PIB, avertizează deputatul Cătălin Drulă, președintele USR. Liderul USR precizează că...
Ultima oră
Pe aceeași temă