Grupul Volkswagen a înregistrat în primul trimestru din 2016 o creştere a vânzărilor pe plan global de 0,8%, la 2,51 milioane de vehicule, deşi popularitatea producătorului auto german este în declin, din cauza scandalului emisiilor, transmit AP şi Reuters, citate de Agerpres.
Livrările au urcat în primele trei luni ale anului cu 3,3% în Europa şi cu 6,4% în China, dar au scăzut cu 5,7% în SUA.
În martie, vânzările grupului Volkswagen pe plan global au scăzut cu 0,2%, la 967.100 vehicule.
Pe piaţa din SUA livrările au înregistrat luna trecută un declin de 3,7%, în timp ce în China şi Europa au crescut cu 4% şi, respectiv, 2,7%.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Din cauza acestui scandal, Volkswagen ar urma să anunţe la finele acestei luni o pierdere uriaşă pentru anul 2015 şi pentru prima dată după anii 1980 ar putea să nu acorde dividende acţionarilor.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.