17 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialMokkasinul norocos: Cum salvează Opel una dintre marile uzine ale Europei, Zaragoza

Mokkasinul norocos: Cum salvează Opel una dintre marile uzine ale Europei, Zaragoza

Opel anunţă, după câteva luni de speculaţii, că va aduce producţia unuia dintre cele mai noi modele ale sale, Mokka, la uzina din Zaragoza. Mutarea vine într-un moment critic, în care uzina cu peste 5.800 angajaţi devenise neprofitabilă din cauza supracapacităţii.

Mokka urmează să ajungă pe liniile de producţie de la Zaragoza în a doua jumătate a anului viitor, potrivit unui anunţ oficial, în prezent el fiind produs exclusiv la uzina GM Daewoo din Bupyeong, Coreea de Sud. Totuşi, în primă fază, în Spania vor fi asamblate kituri CKD (maşini dezasamblate) primite din Coreea, urmând ca treptat să fie produs complet în Zaragoza.

Producţia din Coreea nu va fi afectată, cel mai probabil urmând ca alte modele să fie construite acolo în anii următori. Opel Mokka, deşi se află pe piaţă de circa un an de zile se anunţă deja un succes important pentru constructorul german, 110.000 comenzi fiind înregistrate până acum în Europa, potrivit Opel. Aducerea modelului la uzina din Zaragoza este o veste bună nu doar pentru cei 5800 angajaţi, ci şi pentru vânzările companiei în Europa. Nemţii îşi pun mari speranţe în Mokka pentru revitalizarea vânzărilor pe această piaţă.

Citeşte şi Opel readuce numele Monza în industria auto. Vezi cum arată Opel Monza

Uzina din Zaragoza se estimează că va înregistra, anul acesta, o producţie de 270.000 unităţi (54% din capacitatea maximă), conform wardsauto.com, în condiţiile în care, pentru a fi profitabilă, o uzină trebuie să producă la cel puţin la cel puţin 75-80% din capacitatea maximă. Totuşi o dată cu aducerea lui Mokka, uzina, unde mai sunt produse modelele Corsa şi Meriva, ar trebuie să scoată de pe porţile sale circa 400.000 unităţi anual. Anul trecut Corsa şi Meriva au înregistrat scăderi ale vânzărilor de 14%, respectiv 36%.

Decizia privind Zaragoza urmează strategia noastră de a construi vehicule acolo unde le vindem,” a spus Karl-Thomas Neumann, CEO Opel, potrivit autonews.com. Investiţiile la Zaragoza urmează să ajungă la peste 60 milioane euro, în condiţiile în care GM va investi circa 4 miliarde euro în operaţiunile sale din Europa. Mariano Rajoy, primul ministru spaniol, a făcut ieri o vizită oficială la uzina din Zaragoza pentru a se întâln cu reprezentanţii Opel.

Opel Mokka, fratele de platformă a lui Chevrolet Trax, produs tot la Bupyeong, a fost vândut în primele cinci luni ale anului, în Europa, pe segmentul SUV-urilor mici, în 32.342 unităţi, fiind precedat de Dacia Duster şi Nissan Juke, potrivit JATO Dynamics. Opel a înregistrat anul trecut pierderi de 1,8 miliarde euro în Europa.

Citeşte şi Marca auto Lada vrea să dea lovitura: Şeful de design promite o REVOLUŢIE

 

 

Cele mai citite

Crizele și economia

Organizările au, fiecare, o finalitate a cărei satisfacere asigură identitatea. Multe întâmpină azi dificultăți, dar și  crize.  Este criză atunci când dificultățile periclitează...

Soluții pentru protecția împotriva exploziilor de praf

În peisajul comercial de astăzi, asigurarea siguranței și securității este vitală, în special în ceea ce privește reducerea riscurilor asociate cu exploziile de praf....

Astăzi începe vacanța de Paște. Când se întorc la școală elevii

Elevii vor intra de vineri în vacanţă, după finalizarea cursurilor, şi se vor întoarce în şcoli miercuri, 8 mai, potrivit calendarului aprobat de Ministerul...
Ultima oră
Pe aceeași temă