25.3 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialNu avem circuit, dar ne plac premierele. BMW HP4 Race, prima motocicletă...

Nu avem circuit, dar ne plac premierele. BMW HP4 Race, prima motocicletă de curse cu cadru principal din fibră de carbon

De-a lungul timpului, au existat mai multe proiecte privind construirea unui circuit pentru cursele de mașini sau motociclete, care să respecte normele internaționale ale Federației Internaționale de Automobilism (FIA) și/sau ale Federației Internaționale de Motociclism (FIM). Din păcate, toate au rămas la nivel de zvon. Doar în 2007 și 2008, s-a reușit omologarea circuitul stradat Bucharest Ring pentru Campionatul FIA GT. Iar cursele de motociclism-viteză încep și în 2017 în Grecia, pe circuitul de la Serres.

Pasiune există, însă. Doi români și-au comandat deja BMW HP4 Race, o motocicletă de curse veritabilă, fără omologare de stradă, produsă într-o serie limitată de 750 de unităţi, deși noul model a fost lansat internațional abia pe 19 aprilie 2017. HP4 Race se află în aceeaşi categorie cu actualele motociclete de superbike de uzină, depăşind chiar acest nivel în domeniul suspensiei, prin cadrul din fibră de carbon. Mai mult, cu o masă de 171 kg, când este complet alimentată şi pregătită pentru circuit, motocicleta este chiar mai uşoară decât cele de uzină utilizate în Campionatul Mondial de Superbike şi este doar cu puţin mai grea decât modelele de uzină din MotoGP.

HP4 Race are un motor de curse veritabil, similar specificaţiilor 6.2 şi 7.2 din regulamentele Campionatelor Mondiale de Anduranţă şi Superbike. Puterea maximă este de 215 CP / 13.900 rpm, iar cuplul ajunge la 120 Nm / 10.000 rpm. Turaţia maximă a fost crescută în comparaţie cu motorul modelului S 1000 RR, de la 14.200 rpm la 14.500 rpm. Cu obiectivul de a obţine cele mai bune performanţe posibile, este utilizată o cutie de viteze cu şase trepte, cu rapoarte scurte.

Cu HP4 ace, BMW Motorrad este primul constructor de motociclete din lume care prezintă un cadru principal realizat integral din fibră de carbon. Acesta cântăreşte doar 7,8 kg şi este produs în serie, chiar dacă limitată, o soluţie care deschide drumul către noi aplicaţii în viitor. Jantele faţă şi spate sunt şi ele din carbon, ceea ce permite o reducere a masei cu aproximativ 30% în comparaţie cu jantele din aliaj forjat.

Cele mai citite

Donald Trump a afirmat că are „ o problemă reală” cu judecătorul din procesul său de la New York

Fostul preşedinte american Donald Trump a afirmat luni că are "o problemă reală" cu judecătorul la procesul său din New York, denunţând întreaga afacere...

Vești bune despre economie. S&P reconfirmă ratingul suveran al României și perspectiva stabilă

Agenţia de rating S&P a reconfirmat, în data de 12 aprilie, ratingul aferent datoriei guvernamentale a României la BBB-/A3 pentru datoria pe termen lung...

Cum să îți păstrezi sănătatea ochilor printr-un consult optometric regulat

Sănătatea ochilor este esențială pentru o viață de calitate. În acest sens, un consult optometric regulat poate juca un rol crucial. Află de ce...
Ultima oră
Pe aceeași temă