Piața auto de mașini rulate din România a crescut cu aproximativ 15% în primele patru luni ale anului, față de perioada similară a lui 2014. Două mărci de lux figurează în topul preferințelor românilor.
Piața auto second-hand a înregistrat un volum de 73.824 unități în perioada ianuarie – aprilie a anului 2015, cu 14,84% mai mult față de perioada similară a anului trecut, când au fost comercializate 64.286 unități, conform statisticilor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Doar în luna aprilie, la nivelul României, au fost înmatriculate 19.232 mașini rulate, ceea ce reprezintă o creștere de 10,4% față de aprilie 2014.
Liderul pieței auto second-hand din România rămâne Volkswagen, cu 21.182 unități (+77,38%). Topul este continuat de Opel (12.599 unități, +10,29%) și Ford (8.547 unități, +12,79%).
Printre cel mai bine vândute mașini se numără și cele ale producătorilor de lux BMW (5.071 unități, +25,21%) și Audi (4.958 unități, +13,95%).
Dacia, liderul pieței auto de mașini noi, nu se află printre preferințe atunci când vine vorba despre achiziționarea unui autoturism rulat. Aproximativ 500 mașini Dacia, la mâna a doua, au fost înmatriculate în primele 4 luni ale anului, ceea ce reprezintă oricum o creștere de peste 100%.
Parcul auto național a depășit 6,27 milioane unități la finalul anului 2014, ceea ce înseamnă cu aproximativ 5% mai multe mașini pe șoselele din România. Aproape jumătate din aceste mașini au peste 12 ani vechime.