16.6 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialPlanurile Volkswagen: model de 6000 euro, rival pentru Dacia şi tehnologii mai...

Planurile Volkswagen: model de 6000 euro, rival pentru Dacia şi tehnologii mai verzi

Şeful de dezvoltare al grupului Volkswagen, Ulrich Hackenberg, vorbeşte într-un interviu pentru Automotive News despre viitorul celui mai mare producător auto german. Printre planurile Volkswagen se numără un model de 6000 de euro dar şi tehnologii mai verzi, respectiv materiale mai uşoare.

Volkswagen duce o luptă strânsă pe pieţele emergente, acolo unde o cotă importantă din piaţă o deţin mai ales modele de buget. Iar nemţii par să fie tot mai nerăbdători să aibă şi ei propriile modele low-cost, îndreptate în primă fază înspre pieţe precum cea din China.

Dacia a stârnit de mai multă vreme apetitul marilor producători auto pentru modele low-cost, însă marca autohtonă a căpătat un avans considerabil faţă de orice eventual nou brand lansat pe acest segment. Astfel că speculaţiile conform cărora Volkswagen ar urma să lanseze o marcă low-cost sunt tot mai reduse, în schimb nemţii reafirmându-şi intenţia de a lansa un model în plaja de preţuri a Daciei Logan.

“În China vindem propriile modele Santana şi Jetta, care pornesc de la 8,000 euro, astfel că Volkswagen poate construi cu destulă uşurinţă maşini accesibile ca preţ. Vrem un vehicul actualizat, destinat familiilor”, a spus Hackenberg. Oficialul menţionează că targetul ar fi reprezentat de clienţi cu un buget cuprins între 6,000 şi 8,000 euro, ceea ce în Europa ar înseamna exact publicul Daciei Logan.

Vezi şi FOTO Volkswagen Polo R WRC, ediţie pentru stradă. Mai rapid decât un Golf 7!

Hackenberg spune că Volkswagen are nevoie mai întâi să localizeze furnizori locali, pe care apoi să-i pregătească în mod corespunzător. Planurile nemţilor sunt de a dezvolta, construi şi vinde modelul la nivel local, ceea ce înseamnă că un eventual Volkswagen de 6000 euro, destinat pieţei din China, ar fi puţin probabil să ajungă şi pe pieţele europene.

XL1 pune bazele viitorului

Hackenberg spune că XL1, ultimul concept lansat de Volkswagen, are menirea de a prezenta şi testa tehnologii ce vor fi folosite pe viitoarele modele din producţia de serie. Spre exemplu, spre mijlocul anului viitor nemţii plănuiesc să lanseze un model cu propulsie hibridă, compusă dintr-un motor în patru cilindri, dezvoltat pe baza celui de pe XL1, şi un motor electric. “Se va putea deplasa circa 50 km doar în modul complet electric, în timp ce consumul mediu va fi de 1,5-1,6 litri/100 km”.

În ceea ce priveşte succesul unor astfel de modele oficialul spune că nici Lupo sau Audi A2 nu au beneficiat de vânzări extraordinare, însă, deşi au fost scoase de pe piaţă, ele sunt azi modele cult. Lupo, cu motorul său în trei cilindri, nu a fost foarte bine primit pe piaţă, motiv pentru care a fost înlocuit cu Polo.

O altă direcţie importantă de dezvoltare o reprezintă materialele uşoare. “Toate vehiculele bazate pe platforma MQB vor avea în viitor cu cel puţin 40 kg mai uşoare decât generaţiile lor precedente”, spune Hackenberg. El mai spune că actualul Golf are cu 100 kg mai puţin decât generaţia a şasea şi că este la fel de uşor precum cea de-a patra generaţie (1997-2003).

Volkswagen va avea însă o altă mare provocare, la fel ca şi ceilalţi doi producători auto germani. UE a făcut oficială o nouă ţintă a sa, emisii de CO2 de maximum 95 g/km pentru fiecare maşină, începând cu 2020. Având în vedere că nu mizează pe maşinile cu motoare puternice, de peste doi litri, aşa cum o fac Mercedes şi BMW, sarcina de a reduce drastic nivelul emisiilor de CO2 nu ar trebui să fie una imposibilă, cu toate că Hackenberg o denumeşte o “enormă provocare”.

Dr. Ulrich Hackenberg este membru al bordului de conducere al Volkswagen, cu responsabilitatea “Dezvoltare” încă dn 2007.

 

 

 

 

Cele mai citite

COS raportează un volum de business anual de 29 milioane de euro

COS, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii integrate de fit – out  și pionier al acestui segment în România, raportează un volum de...

Revolut anticipează o creștere cu 40% a numărului angajaților, în 2024, și ajunge la 10.000 de salariați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de clienți retail la nivel global, a ajuns la 10.000 de angajați în toată lumea, iar...

Petre Roman, la Parchetul General, în Dosarul Mineriada. FOTO

Fostul premier Petre Roman, s-a prezentat, astăzi, la sediul Parchetului General, pentru a lua la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare...
Ultima oră
Pe aceeași temă