Registrul Auto Român, blocat de invazia rablelor. Eliminarea timbrului de mediu a dublat numărul înmatriculărilor de mașini vechi

de Razvan Pritulescu , 20 aprilie 2017 - stire actualizata la ora 19:40, 20 aprilie 2017
Registrul Auto Român, blocat de invazia rablelor. Eliminarea timbrului de mediu a dublat numărul înmatriculărilor de mașini vechi

Cea mai mare problemă este verificarea pentru eliberarea cărților de identitate ale vehiculelor (CIV). Fiind vorba despre o procedură amănunțită, reprezentanțele RAR sunt în acest moment sufocate de solicitări.

În primele două luni ale anului, în România au fost înmatriculate 76.439 de autoturisme second-hand, în creștere cu 95% față de aceeași perioadă din 2016, arată Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

În condițiile în care numărul înmatriculărilor aproape că s-a dublat, Registrul Auto Român (RAR), autoritatea care eliberează CIV-urile necesare înmatriculării în România a mașinilor rulate aduse din UE, este suprasolicitat. Cererile de programare pentru reprezentanțele RAR sunt atât de multe în unele județe, încât proprietarii trebuie să aștepte și până la 30 de zile până să ajungă în fața unui angajat al Registrului.

Puși în fața acestei situații, șefii RAR au fost nevoiți să extindă programul de lucru și să amâne concediile de odihnă. “Au fost dispuse, din timp, anumite măsuri, astfel încât să se evite creșterea exagerată a intervalului de așteptare la programare, printre care: extinderea programului de lucru, refuzul acordării concediilor de odihnă pentru personal și limitarea concediilor aflate în derulare (rechemare), precum și delegarea personalului din cadrul anumitor reprezentanțe către altele mai solicitate”, a precizat, pentru RL, George Dincă, directorul general RAR.  

Favorizarea anumitor clienți, imposibilă

“În momentul de față ne confruntăm cu un flux de solicitări care depășește cu mult capacitatea medie de lucru a reprezentanțelor teritoriale”, susține șeful RAR, care a mai venit cu o soluție, anume “suplimentarea temporară a programului săptămânal de lucru cu publicul al reprezentanțelor județene RAR cu un număr de șase ore în zilele de sâmbătă”. 

În luna martie a acestui an, cele mai multe solicitări pentru eliberarea de CIV-uri au venit din București (3.902), Timiș (2.635), Cluj (2.016), Arad (1.990) și Prahova (1.782), iar cele mai puține din Teleorman (462), Giurgiu (498), Buzău (608), Tulcea (610) și Vrancea (640). 

Totuși, chiar și în județele în care numărul solici-tărilor este mai mic, reprezentanțele RAR sunt, în prezent, copleșite. “Acum, volumul de activitate față de aceeași perioadă a anului trecut este cel puțin dublu, chiar și în cazul reprezentanțelor cu prestații mai puține comparativ cu -celelalte”, a mai spus directorul general RAR, George Dincă. 

De asemenea, șeful RAR a ținut să precizeze că programările se fac numai telefonic, prin Call Center sau internet, “sisteme securizate și monitorizate permanent, care nu permit sub nicio formă favorizarea anumitor clienți în detrimentul altora”.

Taxă parțial ilegală

Timbrul de mediu - taxa care, prin valoare ei ridicată, descuraja înmatricularea mașinilor second-hand - a fost eliminat de la 1 februarie 2017.  Din acel moment, înmatriculările automobilelor rulate au explodat. Doar în luna februarie au fost 68.731, mai mult cu 200% față de perioada similară a anului trecut, când au fost înregistrate 22.857 de unități. 

Timbrul de mediu reprezenta, conform OUG nr.9/2013, o sumă datorată de proprietarii de autoturisme pentru emisiile provenite de la acestea, arată site-ul avocat.net. Această taxă trebuia plătită la prima înmatriculare a unui vehicul în România sau la prima vânzare în țară către altă persoană. În 2016, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a declarat taxa de mediu parțial ilegală.    

Comentarii

  • eco

    20 aprilie 2017 23:16

    ce vreti ba ?atat isi permite romanul platitor de taxe si impozite...rable,oamenii sunt amarati nu ca hotii de politicieni care fura miliarde si umbla in limuzine cumparate pe birurile puse romanilor

    raspunde comentariului
  • Ion

    20 aprilie 2017 20:28

    O rabla motorizata este de preferat unei carute cu roti de lemn trase de magari pe drumurile publice.

    raspunde comentariului
  • pitagora

    20 aprilie 2017 12:46

    Lasati pe fiecare sa-si cumpere pe banii lui ce vrea el nu ce vreti voi.Cand se va aboli saracia nimeni nu va mai umbla cu haine vechi sau cu masini EURO1 sau 2.Nu la masini suntem rusinea Europei ci la drumuri.Unde sunt banii pe rovinete si pe accize de tot felul?

    raspunde comentariului
  • Cornel

    19 aprilie 2017 20:40

    Am un venit de 5000 lei pe luna si conduc un Logan vechi de 10 ani pe care lam platit in rate la banca si are sub 50000 km. vreau sa al mai tin inca 10 ani caci este aproape nou. Mai bine statul ar returna la toata lumea taxa de prima inmatriculare decat sa se joace zilnic de facut noi legi.

    raspunde comentariului
  • Mamae

    19 aprilie 2017 20:29

    Rablele asta cum numite de unii sunt cu mult mai bune decat tot ce sa fabricat in fostele state comuniste si sunt foarte bune pentru oamenii saraci care sunt majoritatea in Romania care nu asi permit Ferari, Maybach, Maserati, Roysloice

    raspunde comentariului
  • gheo

    19 aprilie 2017 18:26

    Si ce daca e coada la RAR?? Si ce daca e second-hand? Nu corespunde masina nu trece RAR-ul ,simplu nu? Aaa, nu-si mai vinde tarticeanu masinile? Fiecare cu bugetul lui..

    raspunde comentariului
  • curu

    19 aprilie 2017 16:38

    bai saracilor,o masina germana de 3 ani o sa fie tot timpul mai buna decat dacia voastra nou-nouta,degeaba o tot dati cu propaganda!!!

    raspunde comentariului
  • dan

    19 aprilie 2017 12:44

    Rablele astea aduc miliarde la buget .Coada la RAR e facuta de,, noutatile" cumparate de bugetarii cu salarii marite.

    raspunde comentariului
  • tex

    19 aprilie 2017 10:35

    tot scrieti despre inmatricularea "rablelor".tot romanul ar dori masini noi dar nu au bani.asa ca achizitioneaza masini mai vechi cu care doresc sa faca un concediu,sa se plimbe cu familia.asa ca vorbiti despre ce facilitati sa faca statul oamenilor pentru a avea toata lumea masini noi.toate din 2016,2017!!!!!!

    raspunde comentariului
anunturi mica publicitate

Urmareste-ne pe Facebook

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design