12.8 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăSpecialRenault vrea să-și dubleze capacitatea de producție în Iran

Renault vrea să-și dubleze capacitatea de producție în Iran

Renault vrea să dubleze capacitatea de producţie şi cota de piaţă a societăţii sale mixte din Iran, deoarece economia se deschide, a afirmat miercuri Peyman Kargar, vicepreşedintele Renault pentru regiunea Africa, Orientul Mijlociu şi India şi director general al Renault Pars, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Producătorul auto francez are ca obiectiv să ajungă la o cotă de piaţă de 20% în Iran, de la 10% în 2012. Pentru a-şi îndeplini acest plan pe termen mediu, compania va trebui să-şi dubleze capacitatea de producţie, a explicat Peyman Kargar într-o conferinţă desfăşurată la Londra.

Reprezentanții Renault nu au precizat ce alte fabrici ale grupului ar putea să fie restructurate, ca urmare a creșterii ponderii Renault în Iran. Din grupul Renault – Nissan face parte și firma Dacia.

În 2015, Renault a vândut pe piaţa iraniană 51.500 de vehicule şi a avut o cotă de piaţă de 4,8%. În prezent, compania vinde trei modele şi explorează alte posibilităţi cu cei doi parteneri ai săi, Saipa şi Iran Khodro, a anunţat un purtător de cuvânt. 

Renault Pars este o societate mixtă deţinută de Renault şi Industrial Development and Renovation Organization of Iran (IDRO). Înainte de înăsprirea sancţiunilor împotriva Iranului, în 2011, Renault avea o prezenţă importantă aici, deţinând o cotă de piaţă de aproximativ 10%. 

Şi directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a anunţat recent că producătorul auto intenţionează să aibă o prezenţă ”mult mai masivă” în Iran şi va căuta mai mulţi parteneri pentru reluarea afacerilor în această ţară, unde piaţa auto ar urma să urce cu cel puţin 50%. 

Companiile auto importante îşi pregătesc revenirea pe piaţa din Iran, după acordul istoric de la Viena privind programul nuclear iranian în schimbul eliminării sancţiunilor. 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Iohannis o poate acuza pe Andra că i-a furat opera “Pas cu pas”

Ilustrație: Laurențiu Mușoiu Dacă își tot vede năruit visul de a ajunge secretar general al Alianței Atlanticului de Nord (NATO), iar cu meditațiile nu...

Iohannis o poate acuza pe Andra că i-a furat opera “Pas cu pas”

Ilustrație: Laurențiu Mușoiu Dacă își tot vede năruit visul de a ajunge secretar general al Alianței Atlanticului de Nord (NATO), iar cu meditațiile nu...
Ultima oră
Pe aceeași temă