12 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialFOTO. Sibiu Rally Challenge, competiția vehiculelor istorice

FOTO. Sibiu Rally Challenge, competiția vehiculelor istorice

Timp de trei zile, orașul a devenit și capitala vehiculelor istorice. La startul competiției, aflată la prima ediție în formatul actual, s-au aflat 68 de echipaje.

Sibiu Rally Challenge începe să devină un brand de țară. O poveste care a început în 2012 cu Si­biu Rally IRC, apoi a continuat în 2013 cu Sibu Rally ERC. Din 2014 vorbim despre Sibiu Rally Challenge, un eveniment care a migrat de la a fi o etapă în campionatul național de raliuri spre un eveniment automobilistic de regularitate dedicat modelelor clasice. Un eveniment care din acest an face parte din calendarul FIVA – Fédération Internationale des Véhicules Anciens. Si­biu Rally Challenge are în spate de mai bine de cinci ani aceeași echipă de oameni entuziaști care vor să facă lucrurile puțin altfel decât se întâmplă în mod obișnuit pe la noi.

O definiție rece și imparțială a ceea ce a fost în weekendul 18-20 august la Sibiu ar suna cam așa: Sibiu Rally Challenge este un festival dedicat mașinilor istorice și sporturilor cu motor, care se desfășoară sub egida Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA), Retromobil Club România (RCR) și Automobil Clubul Român (ACR).

Timp de trei zile, orașul Sibiu a devenit capitala vehiculelor istorice cu ocazia Sibiu Rally Challenge. La startul competiției, aflată la prima ediție în formatul actual, s-au aflat 68 de echipaje. „Este un amestec interesant de mașini de epocă, mașini de curse și mașini incluse în cate­goria Young Timer. Am por­nit-o pe un drum nou și aș vrea să mulțumesc celor de la Retromobil Club România că au avut încredere în noi și că am reușit să înscriem acest eveniment în calendarul internațional al Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA)”, a declarat Sorin Itu, organizatorul evenimentului. „Sibiu Rally Challenge este încadrat în planul general de dezvoltare al motorsportului istoric din România elaborat de Comisia Sportivă RCR. În momentul de față asistăm la o explozie a fenomenului, așa că ar fi fost păcat ca țara noastră să rămână în urmă. Felicitări echipei organizatorice, care deja de anul trecut a văzut schimbările importante din acest domeniu și a avut ideea și inițiativa de a organiza acest eveniment care cred că în următorii ani va deveni unul de referință atât la nivel național, cât și internațional”, a precizat și George Ladopoulos, președintele Comisiei Sportive a Retromobil Club România.

„România liberă“ a fost la Sibiu Rally Challenge, și nu din postura de spectator, ci de concurent. Ne-am înscris la secțiunea Young Timer cu un Renault Megane GT. O premieră și pentru noi, deși motorsport am degustat din plin de pe margine.

Ce înseamnă un raliu de regularitate, pentru că ar fi bine să lămurim și acest detaliu, să nu creadă lumea că pe străzile din Sibiu au evadat niște nebuni să vâneze senzații tari și adrenalină.

Un raliu de regularitate se desfășoară pe drumuri publice, respectând regulile de circulație. În cele două zile de concurs am avut un traseu de peste 400 km de parcurs. Departajarea concurenților se face în funcție de cât de preciși sunt.

Pe traseu sunt secțiuni cronometrate pe care echipajele trebuie să le parcurgă cu o viteză medie impusă. Noi am întâlnit secțiuni cu viteze medii de la 32,5 km/h și până la 48,2 km/h. Câștigă echipajul care se apropie de timpul și adună cele mai puține puncte de penalizare. Nu este nici un eveniment pentru cei care dorm la volan, fiecare zi a adus în fața echipajelor o specială închisă circulației publice, specială de munte, virajată, pe care echipajele au trebuit să obțină viteze medii de peste 45 km/h. La prima vedere pare simplu, a fost simplu și pentru noi cu 205 CP sub pedală, dar când te lupți cu 40-50 CP, cei 45 km/h reprezintă o performanță în sine.

Raliul de regularitate este în primul rând o provocare personală, una în care lupți cu tine. Noi ne-am îndrăgostit de acest concept, un raliu care îți oferă și șansa de a descoperi locuri noi, de a cunoaște oameni și tradiții noi… de a descoperi România. 

Top mașini Sibiu Rally Challenge

Austin 20/4 Sedan Tourer (1924) – Cea mai bătrână mașină de la Sibiu Rally Challenge. O mașină cu un motor de 3.6 litri cu patru cilindri în linie care dezvoltă 20 CP! Și da, acest Austin 20/4 Sedan Tourer a urcat Transfăgărășanul.

Ferrari Testarossa (1986) – Categoric mașina copilăriei multora dintre noi. Un V12 boxer de 4.9 litri care în 1984 dezvolta 396 CP și 490 Nm. Azi, aceste valori sunt ceva firesc la un SUV.

Dacia 1300 (1972) – Da, și o Dacia 1300!!! Acest model deținut și realizat de Dan Spuderka a câștigat premiul pentru cea mai frumoasă mașină la Sibiu Rally Challenge

Ford A (1929) – Eternul Ford A, modelul care este considerat părintele a ceea ce numim astăzi automobil.

Renault Megane GT(2016) – Pentru noi este modelul care nu poate lipsi din Top 5 mașini de la Sibiu Rally Challenge. Este mașina care ne-a fost alături timp de 3 zile, ne-a iertat toate micile stângăcii și indecizii și a recuperat când a fost cazul secunde uitate de noi pe hârtie.

„România liberă“ a fost la Sibiu Rally Challenge, și nu din postura de spectator, ci de concurent. Ne-am înscris la secțiunea Young Timer cu un Renault Megane GT. O premieră și pentru noi, deși motorsport am degustat din plin de pe margine.

Cele mai citite

Pentagonul va aloca 20 de miliarde de dolari pentru a dezvolta avionul de luptă NGAD

Forţele Aeriene ale SUA alocă aproape 20 de miliarde de dolari pentru a dezvolta avionul de luptă NGAD (Next Generation Air Dominance), înlocuitorul pentru...

Copilul tău și-a pierdut pofta de mâncare? Iată ce trebuie să faci!

Lipsa de apetit la copii reprezintă o problemă comună, care adesea îngrijorează părinții. Este esențială o abordare atentă și informată pentru a identifica cauzele...

O femeie de 31 de ani a fost reținută pentru efectuarea repetată de intervenții chirurgicale estetice minim invazive

O femeie în vârstă de 31 de ani a fost reţinută pentru 24 de ore, urmând să fie prezentată magistraţilor cu propunere legală, pentru...
Ultima oră
Pe aceeași temă