26.4 C
București
vineri, 24 mai 2024
AcasăSpecialSpaima șoselelor: mașinile reparate cât mai ieftin! Ce sfaturi dă unul dintre...

Spaima șoselelor: mașinile reparate cât mai ieftin! Ce sfaturi dă unul dintre producătorii auto

România ocupă ultimul loc în Europa la rata accidentelor la un milion de mașini, iar statisticile nu sunt deloc încurajatoare. Mașinile noi, dotate cu sisteme de siguranță tot mai sofisticate rezistă mai bine șocurilor, însă unele obiceiuri ale conducătorilor auto, cum ar fi repararea autoturismului la niște costuri cât mai mici, pun în pericol viața tuturor participanților la trafic.

Unul dintre marii producători auto mondiali, Volkwagen atenționează șoferii la pericolele la care se expun o dată ce își repară mașina cât mai ieftin, în service-uri nespecializate și fără a urma specificațiile producătorilor. Exemplul prezentat de Porsche România, principalul importantor și distribuitor al Volkswagen, este al unui automobil din noua generație, construit pe platforma MK7, care suferă stricăciuni majore la al doilea impact, după ce a fost reparat neconform cu specificațiile Volkswagen.

Diferența dintre viață și moarte: câteva sute de euro

Când un automobil este implicat într-un accident, este vital ca acesta să fie reparat corespunzător, pentru a oferi acelaşi grad de siguranţă pasivă şi pe viitor.

Pentru a studia efectele pe care le au reparațile necorespunzătoare asupra siguranţei pasive a automobilelor, Institutul de cercetare a metodelor şi tehnologiilor de reparare a caroseriilor de autovehicule (KTI) din Kassel (Germania) a efectuat un test comparativ asupra a două automobile Volkswagen Passat B6. Ambele au suferit o deformare laterală, efectuată în condiţii identice. Cele două automobile au fost apoi reparate. Pentru repararea primului automobil s-au folosit cele mai noi tehnologii recomandate de către producător, iar cel de-al doilea autovehicul a fost reparat folosind tehnologiile clasice de reparaţie. După ce au fost reparate, cele două automobile au fost suspuse din nou aceluiași impact lateral.

Automobilul reparat conform celor mai noi tehnologii recomandate de către producător a suferit deformări similare primului impact, iar modulele de airbag și de pretensionare pirotehnică a centurilor de siguranță au funcționat corespunzător. În cazul automobilului reparat conform tehnologiilor clasice de reparație, deformările au fost mai mari decât cele înregistrate la primul impact, iar modulul airbag cortină nu s-a declanşat, ocupantul scaunului din dreapta și chiar și pasagerul din spatele său putând deceda pe loc.

Diferența de costuri între cele două moduri de reparare, conform și neconform, a fost de doar câteva sute de euro, la un model Volkswagen Passat, însă ele ar putea fi chiar mai mici la alte modele.

Rainer Kuhl, manager de proiect în cadrul Volkswagen AG, recomandă ca părțile componente din structura de rezistență a automobilului, care au fost afectate la primul impact să fie înlocuite cu unele noi, originale, în loc să fie reparate prin metoda clasică, cea prin sudură la cald sau la rece.

Testul efectuat de specialiștii Volkswagen a fost realizat în centrul KTI, institutul producătorului german pentru cercetare a metodelor și tehnologiilor de reparare a caroseriilor de autovehicule, fondat pentru prima dată în 1977.

Noi sisteme de siguranță activă și pasivă

Noile modele ale grupului VAG beneficiază de mai multe sisteme de siguranță activă, care previn accidentele, cum ar fi: lane assist (sistemul de asistare a menținerii benzii de mers – pot fi făcute mici corecții asupra direcției cu posibilitatea ca șoferul să intervină în orice moment), adaptive cruise control (un sistem mult mai cunoscut, cel de menținere a vitezei de deplasare – poate fi setat în funcție de autoturismul din față prin menținerea automată a vitezei și distanței față de acesta), sistemul de prevenire a coliziunilor multiple (previne coliziunile în lanț, după ce mașina a lovit deja un obstacol, prin frânarea automată a vehiculului), caroseria modulară MK7 (principalul element de siguranță pasivă).

Noile modele, precum Golf 7 sau ultima generație a lui Passat, care beneficiază de caroseria modulară îmbină mai multe tipuri de oțeluri, de la unele mai flexibile la unele extrem de puternice. O atenție deosebită este acordată elementelor din structura de rezistență cel mai expuse la impact, cum ar fi montanții laterali sau traversele frontale, astfel că oțelul folosit aici poate prelua sarcini chiar de peste 100 kg pe fiecare milimetru pătrat al său, structura sa flexibilă ajutând la disiparea forței impactului către restul componentelor mașinii. În acest mod siguranța pasagerilor este sporită.

Soțul șomer pe timp de criză”

La nivel de servicii postvânzare grupul VAG are în România, prin intermediul Porsche, 74 de locații, în 33 de județe, în care pot fi reparate modelele din portofoliul său. Majoritatea dealerilor Volkswagen au și parte de servicii postvânzare, care ajută astfel business-ul mai afectat de criză, vânzarea de mașini.

Este ca într-o căsnicie. E mai ușor când sunt doi decât atunci când trage unul singur tot greul. În primii ani de criză partea de vânzări a fost soțul șomer”, declară Iuliu Kolozsvari, manager aftersales.

Pentru a putea deveni dealer autorizat un viitorul partener al Porsche România trebuie să îndeplinească mai multe criterii, una dintre ele fiind instruirea personalului la standardele impuse de producător. Astfel, în centrul de pregătire de la București, au fost formați până acum câteva zeci de mecanici auto care lucrează în service-urile autorizate din țară.

Bogdan Vuluga, unul dintre traineri, specializat în caroserie, spune că la cursuri are persoane de mai multe nivele profesionale, de la tineri care au terminat de curând școala până la mecanici care au acumulat deja experiență.

Anul trecut, în service-urile autorizate de grupul Porsche au fost înregistrate 409.000 treceri.

 

 

Cele mai citite

Dan Podaru: Cei mai mulți cetățeni ai sectorului 1 n-o mai vor pe Clotilde Armand

Cei mai mulți locuitori ai sectorului 1 din Capitală nu o mai doresc pe Clotilde Armand la primărie, concluzionează candidatul Partidului Ecologist Român (PER)...

Dan Podaru: Cei mai mulți cetățeni ai sectorului 1 n-o mai vor pe Clotilde Armand

Cei mai mulți locuitori ai sectorului 1 din Capitală nu o mai doresc pe Clotilde Armand la primărie, concluzionează candidatul Partidului Ecologist Român (PER)...

Român, arestat pentru spionaj în favoarea Rusiei

Un cetăţean român a fost arestat preventiv, fiind acuzat de procurorii DIICOT de infracţiunea de trădare, după ce a trimis la Ambasada Rusiei de...
Ultima oră
Pe aceeași temă