Cum a ajuns Apple să producă o „coală de hârtie” care costă 600 de dolari

de Cristian Curus , 21 martie 2016 - stire actualizata la ora 00:11, 22 martie 2016

La ultimul eveniment Apple, care a avut loc luni în Cuppertino, cel mai utilizat cuvânt a fost „hârtie”. Și cele mai multe comparații au fost făcute între calitățile produselor Apple cu cele ale hârtiei.

„Să începem cu o coală de hârtie. O coală de hârtie reflectă lumina. Atunci când o folosești în diverse medii ea reflectă temperatura culorii luminii din acest mediu (n.a. - aceasta este cea care face lumina să pară caldă sau rece)”, a spus Phil Schiller, vicepresedinte al diviziei de marketing a Apple în cursul prezentării noului iPad Pro. 

Dispozitivul are un ecran de 9,7 inci și încorporează o nouă tehnologie - True Tone - care transformă tableta într-o bucată de hârtie ceva mai scumpă, după cum glumesc deja unii jurnaliști străini pe internet.

Tableta „de hârtie”, ultimul răcnet digital

În cele zece minute ale prezentării noului iPad Pro, Phil Schiller, vicepreședinte al diviziei de marketing a Apple, a pronunțat cuvântul hârtie de aproximativ 10 ori, deci - în medie - o dată pe minut. Cuvântul a apărut și în două testimoniale de la utilizatori iPad Pro. John Lasseter de la studiorile de animație Pixar și Disney, care utilizează dispozitivul, spune despre aceaste că este singurul dispozitiv digital care oferă o experiență similară cu cea a desenatului pe hârtie. Un alt utilizator, directorul de design al unei companii producătoare de îmbrăcăminte pentru cicliști amtori și profesioniști (rapha.com), spune că iPad Pro a înlocuit inclusiv caietul de desen.

Pentru una dintre cele mai mari companii producătoare de dispozitive electronice este la o primă vedere ciudat că încearcă să se bazeze pe funcțiile de bază ale hârtiei atunci când vor să-și promoveze cele mai noi tehnologii, însă totul are o logică.

De-a lungul timpului, medicii oftalmologi și nu numai au acuzat că ecranele dispozitivelor digitale pot deteriora vedera, recomandând la începutul apariției calculatoarelor instalarea unor „ecrane de protecție” ce se atașau pe monitoare. „Nervii noștri optici sunt construiți să se adapteze la mediul luminos în care ne aflăm, ca de exemplu atunci când suntem acasă cu lumină incandescentă calmă și cu hârtia care preia această tonalitate caldă”, explică Schiller. Acesta spune că până în prezent dispozitivele electronice emiteau un singur tip de lumină, prin urmare temperatura culorii unui dispozitiv nu se adapta precum hârtia. Dar acum „grație tehnologiei True Tone, iPad Pro o face. Nu contează unde îl utilizezi, acesta preia temperatura luminii din mediul în care se află”, a conchis reprezentantul Apple.

Compania nu spune că ecranele celorlalte dispozitive ale sale afectează ochiul, dar insistă că noua tehnologie se bazează pe studiul comportamentului ochiului în mediul său „natural” - afară, la lumină real naturală sau la birou și acasă unde avem lumină articificală, de cele mai multe ori caldă (care o imită pe cea solară).

Video la rezoluție 4K, dar puțină memorie de stocare

Noul iPad Pro este mai mic decât cel lansat inițial, în toamna anului trecut, care avea un ecran cu o diagonală de 12,9 inci. Noul iPad Pro are 9,7 inci, iar Schiller a spus că acest lucru se datorează în primul rând faptului că până în prezent s-au vândut peste 200 de milioane de iPad-uri având această dimensiune de 9,7 inci (dimensiune pe care o avea și primul iPad lansat de Apple). Într-un mod care nu caracterizează prezentările companiei, Schiller nu a anunțat nici o cifră legată de vânzările iPad Pro-ului de 12,9 inci, spunând doar că este un dispozitiv popular. Însă, presa de peste ocean îl contrazice spunând că cifrele sunt ținute secrete pentru că dimensiunile prea mari au făcut ca produsul să nu fie foarte căutat.

Noul iPad Pro 9,7 inci include un procesor Apple A9x, cel mai performant dintre modelele fabricate de compania americană și beneficiază de tehnologii care fac ecranul să fie cu 25% mai luminos decât al celorlalte modele și culorile să fie cu până la 25% mai intense. O altă noutate pentru iPad Pro este camera foto de 12 megapixeli, cea mai performantă din istoria tabletelor Apple, care permite și filmarea de videoclipuri la rezoluție 4K.

Cel mai ieftin iPad Pro 9,7 inci costă 600 de dolari (32GB spațiu de memorie - insuficient pentru un filmuleț de 5-7 minute filmat la rezoluție 4K!), acest model fiind urmat de versiunea de 128GB care va costa 750 de dolari și de varianta de 256GB - iPad-ul cu cea mai mare capacitate de stocare de până acum, care costă 900 de dolari. Prețurile europene se vor converti cel mai probabil unu-la-unu în euro, la aceasta urmând să se adauge TVA-ul fiecărei țări în parte.

Un iPhone mai mic, la cererea fanilor

În cadrul evenimentului Apple de luni seară a fost prezentat și noul iPhone. Tim Cook, directorul general al companiei, a început prezentarea celui mai nou telefon spunând că „iPhone este cel mai iubit smartphone din întreaga lumea”. Acesta a continuat prin a mai anunța că în ultimul an s-au vândut 30 de milioane de iPhone-uri cu ecrane având diagonala de 4 inci (deci toate modelele mai puțin iPhone 6 și 6 Plus și variantele „S” ale acestora), menționând că atâtea terminale a vândut compania în primii 2 ani și jumătate după lansarea primului telefon din serie.

„Astăzi lansăm iPhone SE - așa cum ați azit deja că se numește telefonul”, a glumit Cook făcând aluzie la faptul că de mai bine de o lună prin presă circulă zvonuri legate de denumirea noului iPhone. Varianta SE vine cu un ecran de 4 inci, însă înglobează cele mai noi tehnologii Apple pe care le regăsim și la modelul iPhone 6 - un procesor puternic A9 de 64 biti și și 2GB RAM, ecranul are o rezoluție de 1334×750, iar spațiul de stocare este de 16 sau 64GB.

iPhone SE devine și cel mai mic smartphone capabil să filmeze la rezoluție 4K, lucru posibil datorită camerei de 12MP (aceeași ca la modelul 6S), beneficiind și de un stabilizator optic al imaginii.

Telefonul va putea fi precomandat începând cu 24 martie, în doar cici țări printre care și China, ulterior, până la finele lunii mai urmând să fie disponibil în alte peste 100 de țări.

Noul iPhone SE se va vinde cu un preț standard de 399 de dolari pentru versiunea de 16GB și unul de 500 de dolari pentru versiunea de 64GB.

O dată cu lansarea acestui nou model, iPhone 5S va fi retras de pe piață.

În România modelul SE va ajunge până la finele lunii mai, până atunci modelul 5S urmând să fie disponibil, însă ne așteptăm ca operatorii de telefonie mobilă să reducă prețul acestuia.

Lansarea noului telefon va da, potrivit analiștilor, un impuls vânzărilor Apple pe piețele în creștere rapidă din India, Orientul Mijlociu și Africa, dar riscă, de asemenea, să ducă la scăderea prețului mediu de vânzare a telefoanelor, precum și a marjelor de profit. Însă nu de acest lucru din urmă le este frică americanilor care vor să mai taie din cota de piață a telefoanelor mai ieftine cu sistem de operare Android, produs de Google.

Deschideți galeria foto de mai sus pentru a vedea imagini cu noile dispozitive Apple.

Comentarii

  • Stoian Gheorghe

    26 martie 2016 10:19

    Vacs albina ! Ce-i trebuie chelui ? Tichie de margaritar ! "Dispozitiv" "util" doar pt. "afisarea" opulentei !

    raspunde comentariului
anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.