14.5 C
București
marți, 14 mai 2024
AcasăSpecialA fost dezvăluit misterul găurilor din ferestrele avioanelor

A fost dezvăluit misterul găurilor din ferestrele avioanelor

Pilotul Misterul Mark Vanhoenacker a dezvăluit misterul găurilor de doar câţiva milimetri care pot fi observate  la baza geamurilor din majoritatea avioanelor de pasageri, informează Mediafax.

Fiecare fereastră din cabina pasagerilor este compusă, de regulă, din trei geamuri, ale căror roluri diferă în funcţie de poziţia lor. Principalul scop al panoului aflat cel mai aproape de pasager, de pildă, este acela de a proteja următorul strat de zgârieturi.

Orificiul despre care vorbeşte Mark Vanhoenackerse în articolul publicat pe slate.com se numeşte supapă de aerisire şi se află în stratul din mijloc al acestor ferestre. De cele mai multe ori, aceasta trece neobservată de pasageri, însă, odată observată, poate ajunge să îi pună pe gânduri pe cei care au locuri „la geam”.

Conform pilotului de la British Airways, rolul acestei supape este unul destul de important pentru siguranţa cabinei de pasageri, întrucât contribuie la echilibrarea diferenţei de presiune înregistrate în timpul unui zbor.

Pe măsură ce aparatul de zbor se ridică de la sol, presiunea aerului scade atât în cabină cât şi în afara ei, însă sistemul de presurizare al aeronavei menţine un anumit nivel de siguranţă în interior. Datorită acestei supape, diferenţa de presiune este resimţită cel mai puternic de geamurile exterioare ale aparatelor de zbor.

„Scopul supapei de aerisire din geamul interior al ferestrei este să permită echilibrarea presiunii între cabina pasagerilor şi aerul dintre panouri, astfel încât presiune din interiorul cabinei să fie aplicată doar pe stratul exterior”, a explicat directorul tehnic al unei firme care produce astfel de ferestre, Marlowe Moncur

În situaţia extrem de puţin probabilă în care geamul exterior ar ceda, presiunea ar fi preluată de panoul din mijloc, caz în care ar apărea, într-adevăr, o uşoară scurgere de aer prin supapa respectivă, care ar fi ţinută sub control, însă, de sistemul de presurizare al avionului.

Conform unui inginer aeronautic contactat de Mark Vanhoenackerse, pe nume Bret Jensen, această supapă de aerisire mai are, însă, un rol important: acela de a degaja umiditatea formată de aerul dintre geamuri şi, implicit, de a preveni formarea de abur sau geheaţă pe suprafaţa ferestrei.

În unele cazuri, însă, între aceste straturi se formează, totuşi, mici flori de gheaţă. Conform experţilor consultaţi de pilot, acestea sunt cauzate de condensaţia apei atunci când aerul din cabină intră în contact cu suprafaţa rece a geamului exterior, unde temperaturile pot ajunge până la -21 de grade Celsius.

Cele mai citite

Lucrări pe podul Giurgiu – Ruse. Traficul se va desfășura pe o singură bandă

Traficul pe Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, care leagă România de Bulgaria, va fi restricționat pe toată durata lunii mai. Această decizie vine ca urmare a...

Google Maps face viața șoferilor mai ușoară. Ce funcții noi a introdus

Google Maps vine cu noi update-uri. Șoferii sunt principalii beneficiari, mai ales conducătorii de mașini electrice. Modificări aduse aplicației Google Maps Noua actualizare introduce suport îmbunătățit...

Preşedintele Iohannis a promulgat legea privind sprijinul acordat persoanelor vulnerabile pentru compensarea preţului la energie

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea care aprobă ordonanţa de urgenţă a Guvernului 75/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de...
Ultima oră
Pe aceeași temă