26.8 C
București
marți, 7 mai 2024
AcasăSpecialCât costă fața ta? Pixel Currency - Un preț pentru fiecare față

Cât costă fața ta? Pixel Currency – Un preț pentru fiecare față

În majoritatea spațiilor publice este gratuit să faci o fotografie oricui. Poate că ți se face o poză în cel mai inoportun moment, când ai o zi proastă sau o grimasă neplăcută putând să ajungi pe internet sau printr-un ziar fără știrea sau fără voia ta.

Pixel Currency, un proiect al artistului Sures Kumar, e o propunere S.F pentru un viitor în care fiecare om este stăpânul propriei imagini în permanență. Toate fețele din background-ul fotografiei tale ar fi blurate până când ai plăti să le poți folosi, fiecare om punând un preț pe propria imagine.

“Fiind designer, îmi asum rolul de a imagina scenarii posibile pentru viitor extrapolând concepte și tehnologii curente. Munca mea explorează atât distopicul, cât și utopicul, lăsând publicul să își dea cu părerea.” spune Kumar. "Cred că asta încurajează un dialog mai constructiv și dezbaterea problemei, ceea ce e mai bine decât să forțez opiniile mele prin munca mea.”

Cu alte cuvinte, Kumar vrea să ne provoace la fel ca și în proiectele sale trecute. Pixel Currency este un proiect cu atât mai rezonant, cu cât este fezabil. Facebook poate deja să eticheteze fețele din aproape toate fotografiile uploadate. Dacă s-ar încrucișa această tehnologie cu disconfortul de a ți se face o poză de către un străin și piața liberă (cine nu vrea să facă un ban în plus?) fiecare rămâne cu intimitatea lui sau și-o vinde cât de scump crede el că merită.

Un proiect care ar putea funcționa, Pixel Currency, ar putea reda intimitatea, dar în același timp ar putea priva oamenii de fotografii superbe cu străini doar pentru că fotograful nu și-ar putea permite să deblocheze fața acestuia.

Cele mai citite

Analiză: Trei din patru companii nu reușesc să gestioneze în mod eficient mobilitatea resurselor umane

Doar unul din patru angajatori (25%) dispune de o funcție de mobilitate pe deplin dezvoltată, iar trei sferturi (75%) nu reușesc să profite de...

Românii sunt cel mai mult interesați de mașini marca Audi, BMW și Volkswagen 

Deși piața de mașini second hand a cunoscut turbulențe în ultimii ani, aceasta continuă să crească. Inflația și creșterea ratelor dobânzilor au atras cumpărătorii...

Astronauții dezvăluie ce miros unic are spațiul cosmic

După ce se întorc din ieșirile în spațiu astronauții simt în mod regulat un miros unic atunci când își scot căștile, iar colegii lor...
Ultima oră
Pe aceeași temă