23.9 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSpecialCum plănuiește YouTube să rezolve conflictele dintre creatorii de conținut

Cum plănuiește YouTube să rezolve conflictele dintre creatorii de conținut

YouTube face schimbări în ceea ce privește modul de funcționare al Content ID, sistemul de protecţie împotriva încălcării drepturilor de autor pentru clipuri video şi muzică. Astfel, modificările vor oferi posibilitatea de a rezolva disputele dintre creatorii de conținut, informează Go4it, citat de Mediafax.

Anterior, orice clip care conţinea măcar o mică bucată dintr-o melodie sau un clip video care aparţinea unei companii sau unui alt creator, era marcat automat de sistemul ContentID. Din acel moment, toţi banii pe care clipul îi strângea din reclame erau trimişi către cel care susţinea că are drepturi de autor pe o parte din materialul respectiv, fără posibilitatea de a împărţi banii cu cel care a publicat clipul.

Chiar şi în cazul în care disputa se termina cu anularea plângerii, multe astfel de clipuri fiind protejate de „fair use” (utilizarea a maximum 30 de secunde dintr-un clip sau dintr-o melodie fără a avea nevoie de licenţă), banii respectivi nu erau întorşi la canalul de YouTube, mai relatează Go4it.

Noua metodă de funcţionare a sistemului ContentID schimbă modul în care banii sunt distribuiţi la finalul disputei. După ce un clip este marcat cu ContentID, banii nu ajung direct la cel care susţine că i-au fost încălcate drepturile. Google continuă să strângă banii din reclame, însă nu îi trmite către niciuna dintre cele două entităţi.

Sistemul aşteaptă acum finalizarea procesului de dispute, unde ambele părţi îşi expun cazul. Deţinătorul licenţei oferă actele doveditoare pentru drepturile asupra conţinutului, iar creatorul conţinutului poate veni cu dovezi că a plătit licenţă pentru utilizarea materialului, poate susţine că este o eroare a sistemului sau că foloseşte materialul sub „fair use”. După ce YouTube analizează aceste documente şi ia o decizie, banii se duc la entitatea care primeşte dreptate în cazul respectiv.

Creatorii de conţinut cu siguranţă se vor bucura să afle noile veşti, însă modificările sistemului nu le garantează că vor câştiga de fiecare dată disputele. Google a anunţat schimbările, însă nu a dezvăluit exact când vor intra în vigoare. Noul ContentID este aşteptat „în lunile următoare”.

Cele mai citite

Șobolanii au invadat spațiile verzi din Târgoviște. FOTO

Primăria Municipiului Târgoviște pare că a rămas restantă cu deratizarea în acest an. Șobolanii de mari dimensiuni au fost suprinși de cetățeni ai orașului-reședință a...

Cum hidroizolația poate face diferența între o iarnă sigură și o primăvară ușoară pentru locuința ta

O dată cu trecerea iernii și venirea primăverii, proprietarii de case și constructorii se gândesc la moduri de a proteja locuințele de umiditate și...

Antrenor dat afară pentru că a avut o relație cu o jucătoare. Anunțul clubului englez Leicester City

Formația engleză de fotbal feminin Leicester City și-a concediat antrenorul, pe Willie Kirk, după ce acesta a fost acuzat că a încălcat codul de...
Ultima oră
Pe aceeași temă