14.3 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSpecialFOTO+VIDEO: Facebook, o poveste de succes fără sfârşit?

FOTO+VIDEO: Facebook, o poveste de succes fără sfârşit?

Cu o avere estimată la 50 de miliarde de dolari, Mark Zuckerberg ocupă poziţia a 4-a în topul celor mai bogaţi oameni de pe planetă, după ce, în urmă cu exact 12 ani, a fondat celebra reţea de socializare „The Facebook”.

Fondatorul Facebook aniversează ziua de 4 februarie ca Ziua Prietenilor.

„Aniversarea noastră are o semnificaţie deosebit de importantă pentru mine, deoarece reprezintă o oportunitate de a reflecta la cât de departe am ajuns împreună noi, în calitate de comunitate”. Pentru acest motiv, Zuckerberg le propune tuturor utilizatorilor să sărbătorească Ziua Prieteniei (#friendsday) pe 4 februarie: „Un moment pentru a sărbători prieteniile care au făcut diferenţa în viaţa ta. Dacă ai o poveste despre prietenie, mi-ar plăcea să ne-o împărtăşeşti”, îi încurajează Zuckerberg pe utilizatorii Facebook.

1.44 de miliarde de utilizatori din lumea întreagă (între care aproape 8 milioane şi jumătate de conturi înregistrate în România la începutul anului 2016) i-au dus la îndeplinire visul programatorului american, care a reuşit să creeze un imperiu al relaţionării virtuale între oameni, cu potenţial adictiv imens, după cum atrag atenţia specialiştii, îngrijoraţi de amploarea pe care a luat-o în ultimii ani utilizarea acestei reţele sociale.

A patra cea mai valoroasă companie de pe planetă la ora actuală, după Alphabet Inc., Apple Inc. şi Microsoft Corporation, cu aproape 12.000 de angajaţi, Facebook înseamnă astăzi în primul rând “socializare”. Aceasta a fost şi deviza de început, în 4 februarie 2004, când, cu o investiţie de 19.000 de dolari, a fost creată iniţial ca o reţea socială cu circuit închis pentru studenţii universităţii Harvard, din Statele Unite, sub denumirea de „thefacebook.com”, fiind extinsă apoi angajaţilor unor companii ca Apple şi Microsoft.

Facebook a devenit în timp locul în care diverse persoane de diverse categorii de vârstă, socio-profesionale şi culturale folosesc şi îşi împart informaţii, impresii, poze, clipuri video – o sursă comună de informare şi divertisment, dar şi un mod de promovare pentru diverse bunuri, servicii şi companii, dar şi o sursă de comunicare prin mesagerie instant, inclusiv prin chatul video.
 
Unii aleg această formă de socializare în goana după like-uri de la cele mai banale postări personale din viaţa de zi cu zi şi selfie-uri, până la articole cu poveşti de succes şi informaţii de interes general din diverse domenii din diverse surse, de la diverse personalităţi. Şi nu doar atât. Facebook a mobilizat naţiuni la proteste şi revoluţii, a contribuit la schimbări de guverne şi de preşedinţi de stat, în unele ţări fiind interzis temporar sau definitiv accesul la reţeaua de socializare. 
Elena Marinescu
Elena Marinescuhttp://elena-marinescu
Elena Marinescu, redactor Rl online
Cele mai citite

Surpriză la turneul de la Miami! Carlos Alcaraz, eliminat în „sferturi”

Carlos Alcaraz a fost eliminat în sferturile de finală ale turneului ATP Masters 1.000 de la Miami, după ce a fost învins de bulgarul...

Mesajul premierului Marcel Ciolacu, la 20 de ani de la aderarea României la NATO

În cei 20 de ani de apartenenţă la NATO, România a devenit un pilon important şi şi-a consolidat poziţia în interiorul alianţei, respectându-şi angajamentele...

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...
Ultima oră
Pe aceeași temă