8.2 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăSpecialOrange cumpără un concurent din Spania dar nu mai cumpără nimic în...

Orange cumpără un concurent din Spania dar nu mai cumpără nimic în România și Belgia

Operatorul de telefonie Orange a anunțat că nu mai are nevoie să facă achiziții în România sau Belgia, însă vrea să cumpere o cpmanie concurentă din Spania pentru 3,4 miliarde de euro.

"Credem că suntem bine poziţionaţi pe cele mai multe pieţe pe care suntem prezenţi şi nu mai avem nevoie de alte fuziuni şi achiziţii. Spania a fost un caz special. În Belgia şi România, lucrăm pentru a ajunge la înţelegeri cu jucătorii care există deja pe piaţă, pentru a răspunde nevoii de oferte pentru telefonie fixă şi mobilă", a declarat Stephane Richard, CEO-ul Orange, potrivit Mediafax.

Richard anunţa, în septembrie anul trecut, că Orange ia în calcul consolidarea poziţiei în ţări precum Spania şi Polonia şi achiziţionarea de active în domeniul telefoniei fixe în Belgia şi România.

Orange a înaintat o ofertă de cumpărare către compania Jazztel, aceasta fiind cea mai mare ofertă de preluare a unui competitior iniţiată de compania franceză în ultimii aproape zece ani, potrivit Bloomberg.

Compania oferă 13 euro per acţiune Jazztel, cu 22% mai mult decât valoarea pe care titlurile Jazztel au avut-o la care închiderea bursei din Madrid în 12 septembrie, potrivit declaraţiei celor două companii.

Realizarea tranzacţiei depinde acum de hotărârea acţionarilor Jazztel în ceea ce priveşte cedarea a cel puţin jumătate din portofoliul de acţiuni, în condiţiile în care conducerea, care deţine 15% dintre acţiuni, şi-a dat deja acordul pentru vânzare.

În cazul acceptului acţionarilor, tranzacţia ar urma să se încheie la începutul anului viitor.

"Orange şi Jazztel împreună este combinaţia a două poveşti de succes în Spania. Pe fondul revenirii economiei, este timpul să ne întărim prezenţa pe piaţa din Spania", a declarat Stephane Richard, CEO-ul Orange.

Orange este a treia mare companie din domeniul telecomunicaţiilor din Spania, după Telefonica şi Vodafone.

Această preluare ar însemna pentru Orange câştigarea celor 1,5 milioane de abonaţi la Internet ai furnizorului Jazztel, precum şi posibilitatea de a le oferi acestora pachete de servicii integrate de cablu, Internet şi telefonie mobilă.

Jazztel s-a extins în ultimii ani în Spania, datoriă ofertelor de Internet la preţuri mici. Ulterior, Jazztel a adăugat servicii de telefonie fixă şi mobilă, cu scopul de a câştiga o parte dintre clienţii Telefonica. Jazztel foloseşte în prezent infrastructura companiei franceze pentru a furniza serviciile de telefonie mobilă, mai scrie Mediafax.

Veniturile companiei au crescut în fiecare trimestru din 2008 până în prezent, iar în acest an vânzările ar putea ajunge la 1,2 miliarde de euro, de patru ori mai mult faţă de nivelul din 2007, potrivit estimărilor Bloomberg.

Jazztel a anunţat săptămâna trecută că negociază cu TeliaSonera pentru a cumpăra subsidiara Yoigo din Spania a companiei suedeze. În contextul negocierilor cu Orange, Jazztel a întrerupt pentru moment discuţiile cu TeliaSonera.

Ultima dată când Orange a cumpărat un competitor cu o sumă de peste 3 miliarde de euro s-a întâmplat în 2005, când grupul francez a preluat compania de telecomunicaţii spaniolă Amena, pentru 6,4 miliarde de euro, potrivit datelor Bloomberg.

Acţiunile Jazztel au deschis în creştere cu 6,2%, marţi, pe bursa din Madrid, fiind suspendate în timpul şedinţei de luni, după ce au înregistrat un avans de până la 17%. Titlurile Orange, în schimb, au scăzut cu 1,1%, pe bursa din Paris.

Cele mai citite

Seturi de mese si scaune pentru dining – cum alegi ceva potrivit pentru sufrageria ta

Seturile de mese și scaune sunt ideale pentru a fi poziționate într-un spațiu mare. Acestea sunt mari ca și volum și este nevoie de...

Serviciile germane de informații suspectează Rusia de finanțarea partidelor regionale de extremă dreapta

Agenția germană de informații interne a cerut luni autorităților de la Berlin să îi acorde mai multe puteri pentru a putea monitoriza fluxurile financiare,...

De ce nu se creează efectul de campanie electorală?

Campania electorală s-a declanșat neoficial în România. Criza desemnării candidatului comun al coaliției PSD-PNL are efecte profunde. În această perioadă, se fac calibrări de...
Ultima oră
Pe aceeași temă