Strategiile eficiente pentru securitate cibernetică au potenţialul de a genera aproximativ 5.300 de miliarde de dolari în sectorul privat în următorii 10 ani, se arată într-un raportul ‘Where to Begin Your Journey to Digital Value in the Private Sector’, realizat de Cisco şi preluat de Agerpres.
Conform raportului, 68 la sută din această valoare este legată de capacitatea firmei de a integra securitatea cibernetică în strategia digitală a companiei pentru a produce inovaţie şi creştere.
Studiul menţionează că în timp ce tehnologiile pentru segmentul consumer, precum echipamentele wearable (dispozitive electronice care pot fi purtate ca accesorii vestimentare) aduc o creştere semnificativă a valorii digitale în comparaţie cu conexiunile business-to-business, soluţiile digitale axate pe oameni, cum ar fi cele pentru colaborare video şi mobilitate, ajută la creşterea capacităţii companiilor de a inova mai repede şi mai eficient.
Cisco precizează că doar 20% din potenţialul generat anul trecut de digitalizare, proces care presupune transformarea afacerilor din orice industrie, concomitent cu crearea unei noi pieţe la nivel global, au fost accesate de companiile din sectorul privat,
‘Valoarea digitalizării este un indicator care ia în calcul câştigul financiar sau pierderile, având la baza doua componente: noi surse de venit sau economii generate de investiţii şi inovaţii şi schimbul de valori între companii din mai multe industrii, bazat pe modul în care capabilitaţile lor digitale le pregatesc pentru a lua din cota de piaţa a competitorilor. O concluzie importantă a raportului arată că lideri în domeniul digital, precum Apple, Uber şi Tesla sunt mai înclinaţi spre a capta valoarea pe care o aduc consumatorii finali, aceste companii fiind dispuse sa creeze noi modele de business inovative care determină schimbări la nivel de industrii întregi’, se arată în document.
Potrivit studiului, retailerii pot îmbunătăţi substanţial relaţia pe care o au cu clienţii şi pot eficientiza forţa de munca, prin investiţii în digitalizarea afacerilor, iar acest lucru le permite sa concureze cu magazinele care îşi desfăşoară activitatea strict online.
‘Valoarea pe care o generează digitalizarea doar prin oferirea de analize mai detaliate despre procesele de business reprezintă aproximativ 285 de miliarde de dolari. Cu toate acestea, Cisco estimează că industria de retail a accesat în 2015 doar 15% din valoarea potenţială.
Raportul ‘Where to Begin Your Journey to Digital Value in the Private Sector,’ oferă o analiză a peste de 350 de cazuri de digitalizare din 16 industrii.