20 C
București
joi, 23 mai 2024
AcasăSpecialStudiu: cum se apară românii de reclamele agresive online

Studiu: cum se apară românii de reclamele agresive online

Un procentaj de 96% dintre utilizatorii de Internet din România care au instalat un program de blocare a publicităţii (ad-blocking) spun că vor continua să îl folosească, în timp ce gradul de toleranţă pentru orice fel de reclamă intruzivă este extrem de scăzut, relevă concluziile unui studiu de specialitate, publicat, joi, de IAB România (Interactive Advertising Bureau România) şi citat de Agerpres

Conform sursei citate, browserele care utilizează un program de blocare a publicităţii pe internet sunt în proporţie de 13,9%, în timp ce dintre cei care au auzit că există ad-blockere 18% intenţionează să activeze un astfel de program în curând. De asemenea, intenţia de utilizare în viitor a unor programe de tip ad-block este foarte ridicată, în sensul că 96% dintre cei care au instalat un program de acest tip spun că vor continua să îl folosească.

Al doilea cel mai important motiv pentru instalarea ad-blockerelor e reprezentat de vizionarea filmelor online, deşi site-urile de acest tip care funcţionează legal nu afişează publicitate. Cercetarea de specialitate arată, totodată, că gradul de toleranţă pentru orice fel de reclamă intruzivă este extrem de scăzut, însă cele mai “tolerate” formate sunt cele de tip in-stream video (16% acceptă), retargeting (12,6% acceptă) şi interstiţial (12,1% acceptă). 

Pe de altă parte, utilizatorii de ad-block admit că există beneficii clare asociate reclamelor pe Internet, cum ar fi informarea pe teme de interes pentru subiect sau privitoare la promoţii. 

Studiul a fost derulat de IAB România şi Project Agora, cu sprijinul Quantix Marketing, în perioada octombrie 2015 – ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din România (conform SATI), coordonate la nivel de conţinut şi/sau publicitate de 7 dintre principalii publisheri şi reţele (regii) online din România, membre ale IAB România. Volumul eşantionului este de 1.300 de respondenţi, reprezentativ pentru populaţia online a mediului Internet românesc, iar marja de eroare la nivelul întregului este +/- 2,6%, pentru un nivel de încredere de 95%. 

IAB România (Interactive Advertising Bureau România) este asociaţia industriei de marketing şi publicitate interactivă din Romania şi membru fondator al reţelei IAB Europe, în 2008. Fondată în anul 2006, asociaţia reuneşte, în prezent, principalele agenţii de publicitate, regii de media, publisheri autohtoni şi companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile şi alte canale interactive.

 

Cele mai citite

Propunerea PSD pentru Plafonarea Adaosului Comercial la Produsele Românești: O Soluție pentru Protejarea Producătorilor Locali

Scandalul Produselor Românești și Răspunsul Retailerilor În contextul recentelor controverse legate de produsele românești din marile magazine, retailerii au refuzat să participe la dezbaterile din...

Atalanta Bergamo a învins-o pe Bayer Leverkusen cu scorul de 3-0 (2-0) în finala Europa League

Atalanta Bergamo a cucerit trofeul Europa League la fotbal, după ce a învins-o pe Bayer Leverkusen cu scorul de 3-0 (2-0), miercuri seara, pe...

Impactul jocurilor în mediul online asupra vieților noastre

În ultimii ani, lumea jocurilor online a cunoscut o expansiune rapidă, transformându-se într-un fenomen cultural care influențează numeroase aspecte ale vieții cotidiene. Aceste jocuri...
Ultima oră
Pe aceeași temă