În anul 2016, unul din 125 de mesaje e-mail transmise au inclus malware, relevă un raport al companiei Symantec.
În primele două luni ale anului 2016, rata malware-ului în email-uri a continuat să crească, iar distribuirea manuală a rămas cel mai întâlnit tip de înșelătorie în social media, avertizează Symantec – una dintre cele mai cunoscute firme specializate în securitatea informațiilor.
Pe de altă parte, numărul atacurilor de tip spam şi phishing a scăzut, arată raportul Symantec Intelligence. În total, unul din 125 email-uri au conţinut malware şi aproximativ 1.749 de atacuri web au fost blocate zilnic.
În ceea ce priveşte social media, înșelătoriile distribuite manual au continuat să fie cele mai frecvente şi au reprezentat aproape 56% din toate atacurile din social media. Aproape 40 la sută din atacurile propagate prin rețelele sociale au fost de tipul ofertelor false.
În cazul companiilor mari, având între 1501 și 2500 de angajați, ponderea mesajelor care au inclus malware a fost peste medie, afectând unul din 76 de email-uri. Din punctul de vedere al domeniului de activitate, retailul şi construcţiile au înregistrat cea mai mare rată de malware: unul la 97 de email-uri primite. Specialiștii Symantec apreciază că acestea se numără, totodată, printre primele trei industrii afectate de atacuri de tip spam, după sectorul minier.
În schimb, ratele de spam şi phishing au scăzut uşor, cea din urmă înregistrând cel mai scăzut nivel din ultimele 12 luni.
Rapoartele Symantec Intelligence au o tradiție de aproape zece ani și prezintă ameninţările şi tendinţele în domeniul atacurilor cibernetice. Compania a fost fondată în aprilie 1982.