17 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialCarte de telefon unica pentru telefonia fixa si mobila

Carte de telefon unica pentru telefonia fixa si mobila

Asociatia nationala pentru reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) a initiat un proiect prin care toti abonatii retelelor de telefonie fixa si mobila din Romania vor fi inscrisi intr-o baza de date. Un prim pas a fost deja facut prin prezentarea proiectului de decizie care contine regulile pe baza carora Autoritatea va desemna un furnizor pentru realizarea proiectului. Acesta urmeaza sa fie ales prin licitatie publica, perioada de desemnare urmand a fi de minimum doi ani.  

In momentul de fata singurele baze de date pe care romanii le pot consulta sunt Pagini Aurii (care ofera numerele de telefon de contact pentru firme) si baza de date a abonatilor Romtelecom disponibila prin baza de date Pagini Albe sau in format electronic pe site-ul Romtelecom. Primele doua pot fi consultate printr-un apel telefonic, pe Internet, dar si in format tiparit. Firmele de telefonie mobila ofera informatii despre abonatii lor, dar intr-un sistem "circuit inchis". Astfel Vodafone ofera serviciul "Vodafone Agenda" prin care orice abonat sau utilizator de cartele preplatite poate afla numarul de telefon al unui alt utilizator al aceleiasi retele. Orange si Cosmote ofera un serviciu similar, denumit "Orange Agenda", respectiv "Agenda Cosmote". In cazul acestor servicii se vor plati o taxa pe fiecare minut de conversatie cu operatorul companiei, precum si o taxa fixa daca solicitantul informatiei obtine numarul de telefon dorit. Insa lucrurile nu sunt atat de simple pe cat par, deoarece solicitantul trebuie sa stie cel putin orasul din care provine abonatul. In conditiile in care sunt utilizatori ce nu locuiesc la adresa de resedinta, iar numarul mobil este inregistrat pe aceasta adresa, gasirea numarului abonatului putand deveni mai greoaie.  ANRCTI mentioneaza intr-un comunicat de presa ca Legea nr. 304/2003 prevede obligatia furnizorilor de a pune la dispozitia utilizatorilor finali cel putin un registru al abonatilor, in format tiparit, electronic sau in ambele formate, si cel putin un serviciu de informatii privind abonatii, care sa cuprinda utilizatorii tuturor furnizorilor de telefonie fixa si mobila, indiferent daca plata se realizeaza in avans (cartele preplatite) sau ulterior furnizarii serviciilor (abonamente).

Dupa stabilirea firmei care se va ocupa de crearea si intretinerea acestei baze de date, abonatii vor fi instiintati de operatorul pe care-l folosesc pentru a li se aduce la cunostinta inscrierea lor in noul registru comun. Insa aceasta inscriere nu este obligatorie, abonatii putand decide asupra includerii numerelor de telefon si a datelor de identificare. In cazul in care un abonat decide sa se inscrie in baza de date, el poate ulterior sa solicite modificarea acestora sau eliminarea lor definitiva.

Cele mai citite

Fostul președinte Ion Iliescu, audiat acasă de procurori, în dosarul Mineriadei

O echipă de anchetatori de la Parchetul General a mers, vineri dimineaţa, la locuinţa lui Ion Iliescu, pentru a-l anunţa pe fostul preşedinte că...

EXCLUSIV. Directorii de școli, schimbați înainte de alegeri. STATISTICĂ

De la 1 ianuarie 2023 și până la jumătatea lunii martie a super anului electoral în curs, peste 500 de directori și directori adjuncți...

Cursa pentru București. Gabriela Firea: „Am încredere în şansele mele, pentru că Bucureştiul arată mult mai rău decât acum patru ani”

Candidatul PSD la Primăria Capitalei, Gabriela Firea, a declarat că are încredere în şansele sale la alegeri, deoarece, după propriile spuse, Bucureştiul arată „mult...
Ultima oră
Pe aceeași temă