Doi designeri americani vor să republice o carte despre faimosul logo al agenției spațiale NASA, la 40 de ani de la crearea lui. Astfel, pentru retipărirea ”NASA Graphics Standards Manual”, cei doi designeri au lansat o campanie de strângere de fonduri, conform Mashable.com.
Logoul NASA, care a ajuns să fie cunoscut sub numele de ”vierme”, din cauza fontului folosit, dar și pentru că cuvântul NASA pare construit dintr-un vierme în mișcare, și manualul care l-a însoțit au fost concepute pentru a oferi unitate uniformelor și vehiculelor folosite de agenția spațială.
Designerii Jesse Reed și Hamish Smyth, fani ai logoului, vor folosi scannere de înaltă rezoluție pentru a scana paginile din manual original, care acum nu mai poate fi găsit, întrucât, la lansarea sa, în 1975, NASA a publicat doar câteva exemplare.
Logo-ul, care a devenit o sursă de inspirație pentru mai mult cărți și filme științifico-fantastice, a fost creat de firma de design Danne & Blackburn și a fost atât de popular, încât manualul în care este descrisă istoria creării lui a fost publicat un an mai târziu.
Actualul logo al NASA este cunoscut sub numele de ”chifteaua” din cauza formei pe care o are și a precedat”viermele”. În 1975, totuși, agenția spațială a ales modelul care părea mai futuristic, respectiv ”viermele”.
Binecunoscutul logo a fost scos la pensie în 1992, când NASA a readus la lumină simbolul pe care îl folosește și astăzi.
„În timp ce ”chifteaua” pare de carton și de modă veche, ”viermele” pare futuristic și alunecos. Vechiul logo se potrivește unei agenții ca NASA, care explorează Cosmosul în cele mai mici detalii”, au explicat cei doi designeri
Fanii au primit foarte bine vestea republicării cărții. Astfel, pe platforma online de strângere de fonduri Kickstarter s-au strâns 303.000 de dolari până acum. Cartea va costa 79 de dolari și va fi lansată în martie 2016.