8.2 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăSpecialInteracţiunile electronice le înlocuiesc pe cele faţă în faţă

Interacţiunile electronice le înlocuiesc pe cele faţă în faţă

Aproape şapte din zece persoane la nivel mondial, adică 69%, consideră că interacţiunile faţă în faţă sunt înlocuite cu cele electronice, se arată într-un nou raport publicat de Nielsen, intitulat „Războiul ecranelor: Bătălia pentru vizibilitate într-o lume a TV-ului omniprezent“.

Studiul „Screen Wars: The Battle for Eye Space in a TV-Everywhere World/ Războiul ecranelor: Bătălia pentru vizibilitate într-o lume a TV-ului omniprezent“ examinează rapida dezvoltare globală a domeniului video digital şi arată modul în care consumatorii îşi adaptează preferinţele de vizionare la o nouă realitate, în care trei sferturi dintre ei se bucură de libertatea de a fi conectaţi oriunde, oricând.

În timp ce televizorul este încă ecranul preferat pentru vizionarea majorităţii formatelor de conţinut video, proliferarea instrumentelor digitale şi interacţiunea cu social-media înclină balanţa de la furnizor către consumator, potrivit Mediafax.

Studiul „The Nielsen Global Digital Landscape“ a apelat la 30.000 de respondenţi online din 60 de ţări pentru a înţelege modul în care schimbările din peisajul digital afectează maniera, locul şi motivele pentru care oamenii urmăresc programele video. Programele video au fost definite ca orice tip de conţinut – cum ar fi TV, programe prin cablu, filme profesionale şi conţinut generat de consumatori – care este urmărit pe televizor, computer şi dispozitive mobile precum telefon, tabletă, e-reader. Studiul examinează, de asemenea, preferinţele de consum pentru programarea vizionărilor, incluzând instrumente care sunt cele mai utilizate pentru anumite genuri şi cele care sunt preferate pentru a urmări programe video acasă şi în deplasare.

La nivel global, mai mult de jumătate dintre respondenţi (55%) spun că programele video sunt o parte importantă a vieţii lor, însă, atunci când vine vorba despre cum le place să îşi urmărească programele, mărimea chiar contează. Majoritatea (63%) consideră că mai mare este mai bine în ce priveşte ecranul, dar, în acelaşi timp, apreciază comoditatea şi flexibilitatea dispozitivelor mobile. Aproape şase din 10 respondenţi (59%) consideră că programele video urmărite pe mobilele lor sunt convenabile. În plus, mai mult de jumătate (53%) spun că o tabletă este la fel de bună ca un PC sau un laptop pentru a urmări programele video.

În România, televizorul este cel mai adesea folosit pentru urmărirea diverselor tipuri de conţinut video, în medie cu peste 5% mai mult decât media europeană. Videoclipurile scurte sunt urmărite cel mai mult pe calculator, televizorul şi telefonul mobil ocupând următoarea poziţie, cu scoruri similare.

Conversaţiile în timp real din social media înlocuiesc întâlnirile fizice în jurul aparatului de cafea pentru o discuţie despre emisiunea favorită de la TV. Emisiunile TV live au devenit un eveniment social ce iese din spaţiul închis al sufrageriilor.

Mai mult de jumătate dintre respondenţi (53%) spun că le place să fie la curent cu emisiunile, pentru a putea participa la conversaţiile din social media, iar aproape jumătate (49%) spun că urmăresc mai multe emisiuni live dacă au o legatură cu social media.

De asemenea, 47% din respondenţii la nivel global spun că sunt conectaţi la social media în timp ce urmăresc programele video, iar mai mult de jumătate (58%) caută pe internet în timpul vizionării programelor.

Când vine vorba de consum de conţinut video în timpul întreprinderii altor activităţi, românii au un comportament similar mediei europene. Televizorul este folosit cel mai mult când aceştia sunt singuri acasă, în timpul petrecerii timpului cu familia, al mesei, dar şi al gătitului. Mobilul este folosit cel mai mult în timpul aşteptării la cabinetele medicale, la locul de muncă şi în timpul cumpărăturilor.

Televizorul este dispozitivul cel mai frecvent citat – cu o marjă mare – pentru toate genurile de programe incluse în cercetare. Excepţia se regăseşte în cazul video-urilor scurte, de obicei cele mai mici de 10 minute, care au fost menţionate ca fiind cel mai frecvent vizualizate pe calculatoare, telefoane mobile şi tablete. Calculatorul este al doilea cel mai frecvent menţionat dispozitiv de vizionare şi este primul în topul dispozitivelor folosite pentru a viziona conţinut pe termen scurt.
O parte mai mică, dar notabilă, dintre respondenţi se uită la materiale video de pe telefonul mobil şi de pe tablete, în timp ce vizionarea de pe e-readere şi/ sau console video nu a câştigat încă avânt.

Televizorul este prima alegere pentru vizualizarea materialelor video pentru toate generaţiile, dar statutul său de lider este cel mai evident în rândul consumatorilor maturi. La nivel global, 91% din respondenţii „Generaţiei Tăcute“ (65+ ani) spun că se uită la programe video la TV, fiind urmaţi de 84% din cei din generaţia Baby Boomer (cu vârste cuprinse între 50 şi 64 de ani), 75% din Generaţia X (35-49) şi 62% din Mileniali (21-34) şi Generaţia Z (15-20 ani).

Utilizarea calculatorului şi a telefonului mobil, pe de altă parte, este maximă în rândul consumatorilor tineri. Mai mult de patru din 10 respondenţi din Generaţia Z şi Mileniali (42% fiecare) au declarat că se uită la programe video pe calculator, comparativ cu 31% din Generaţia X, 25% din respondenţii generaţiei Baby Boom şi 15% din respondenţii Generaţiei Tăcute.

În mod similar, o cincime dintre Mileniali şi respondenţii Generaţiei Z (22%, respectiv 20%) au spus că se uită de pe un telefon mobil, comparativ cu 14% din Generaţia X, 6% din Baby Boomers şi 2% din respondenţii Generaţiei Tăcute.

Gradul de utilizare a tabletelor este cel mai mare între Mileniali (16%) şi respondenţii Generaţiei X (15%). Prin comparaţie, 12% din respondenţii Generaţiei Z, 8% din Baby Boomers şi 4% din repondenţii Generatiei Tăcute au precizat că se uită la materiale video de pe tablete.

Rezultatele acestui sondaj se bazează pe informaţiile oferite de respondenţii cu acces la internet din 60 de ţări. Cu toate că studiile online permit o acoperire globală la scală mare, acestea oferă o perspectivă asupra obiceiurilor utilizatorilor de internet şi nu ale întregii populaţii.

În ţările în curs de dezvoltare, unde internetul nu s-a răspândit la potenţial maxim, este posibil ca publicul-ţintă al acestui studiu să fie mai tânăr şi cu un statut financiar mai ridicat decât media populaţiei ţării respective. 

Cele mai citite

De ce nu se creează efectul de campanie electorală?

Campania electorală s-a declanșat neoficial în România. Criza desemnării candidatului comun al coaliției PSD-PNL are efecte profunde. În această perioadă, se fac calibrări de...

Premierul Ciolacu a convocat brusc o ședință de guvern

Premierul Marcel Ciolacu a convocat, pe neașteptate, o ședință de guvern, pentru ziua de marți, 23 aprilie 2024. Potrivit Guvernului României, ședința Executivului începe la...

Serviciile germane de informații suspectează Rusia de finanțarea partidelor regionale de extremă dreapta

Agenția germană de informații interne a cerut luni autorităților de la Berlin să îi acorde mai multe puteri pentru a putea monitoriza fluxurile financiare,...
Ultima oră
Pe aceeași temă