sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialVideo. NASA a trimis o capsulă spațială fără pilot spre Stația Internațională

Video. NASA a trimis o capsulă spațială fără pilot spre Stația Internațională

Capsula Cygnus a companiei Orbital ATK a fost lansată din Florida pentru o nouă misiune de aprovizionare a Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), informează AFP, citată de Agerpres.

Imaginile au fost transmise în direct, marți, de televiziunea NASA.

Racheta Atlas V cu două etaje a United Launch Alliance, care transportă capsula fără pilot, a fost lansată de la baza US Air Force de la Cape Canaveral, conform programării la ora 03:05 GMT (a zilei de miercuri; ora locală 23:05 a zilei de marţi).

Cygnus va andoca pe avanpostul orbital cu ajutorul braţului robotizat al ISS condus de doi dintre cei şase membri ai echipajului.

Aceasta este pentru NASA a cincea misiune de aprovizionare a ISS de către Cygnus şi a doua după cea din decembrie anul trecut, care a marcat reluarea zborurilor navei spaţiale a Orbital ATK după explozia din octombrie 2014 a lansatorului său Antares la scurt timp după decolarea de la centrul spaţial din Wallops Island, de pe coasta statului Virginia.

Compania Orbital ATK urmează să mai asigure în 2016 încă două misiuni cargo pentru ISS în cadrul unui contract încheiat cu NASA, în valoare de 1,9 miliarde de dolari. Următoarea lansare va avea loc la începutul verii de la centrul din Wallops Island.

La acest al doilea zbor al său, lansat marţi din Florida, versiunea îmbunătăţită a Cygnus, cu o capacitate mărită cu 25%,, livrează 3,6 tone de marfă către ISS, inclusiv alimente, apă, îmbrăcăminte pentru echipajul compus din şase astronauţi precum şi echipamente şi materiale pentru zeci de experimente ştiinţifice

Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.

Boloș. după discuțiile cu agențiile internaționale, în SUA. VIDEO