11.5 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSpecialNASA testează avionul X-57, cu propulsie ELECTRICĂ

NASA testează avionul X-57, cu propulsie ELECTRICĂ

Folosind 14 motoare electrice integrate pe aripi cu un design unic, NASA testează o nouă tehnologie de propulsie prin intermediul avionului X-57 ‘Maxwell’, informează Agerpres.

Prototipul va fi folosit pentru a demonstra că propulsia electrică poate face avioanele să fie mai silenţioase, mai eficiente şi nepoluante. 

Inovatorii NASA din domeniul aeronautic doresc să demonstreze ideea că distribuirea energiei electrice la un număr de 14 motoare integrate în acest fel va reduce de 5 ori energia necesară pentru un zbor de croazieră de 280 km/h. În afara eficienţei energetice, acest avion-concept aduce şi alte beneficii: ‘Maxwell’ va fi alimentat în exclusivitate de baterii, eliminând complet emisiile de dioxid de carbon şi demonstrând că în viitorul apropiat nevoia de combustibil convenţional pentru aviaţie va scădea. 

Dacă tehnologia cu care este echipat prototipul X-57 se va dovedi eficientă la altitudinea de croazieră, atunci timpul de zbor va fi redus, la fel cum vor fi reduse şi costurile de operare pentru aparatele de zbor cu până la 40%. De obicei, pentru a fi cât mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, un avion ar trebui să zboare cât mai încet cu putinţă. Pe lângă faptul că este silenţioasă şi nepoluantă, propulsia electrică are şi avantajul că elimină această scădere a eficienţei consumului odată cu creşterea vitezei. 

Proiectul X-57 “Maxwell” a fost dezvăluit de administratorul NASA, Charles Bolden, la 16 iunie, într-o prezentare la târgul Aviation Expo 2016 organizat de Institutul American pentru Aeronautică şi Astronautică (AIAA).

 

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...

Toți cei 45 de pasageri dintr-un autobuz și-au pierdut viața într-un accident în Africa de Sud

Aproape toţi pasagerii dintr-un autobuz, 45 de persoane, şi-au pierdut viaţa joi în Africa de Sud într-un accident rutier grav, după ce vehiculul în...

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...
Ultima oră
Pe aceeași temă